Покажи участието

От тук може да видиш всички публикации на този потребител.


Теми - islamofbulgaria

Страници: [1] 2 3 ... 6
1
Аллах (с.т) казва:

„Джамиите са само за Аллах и затова не зовете никой друг заедно с Аллах!” (Джин/18)

Ако в джамиите приканваме хората към неща, които не са заповядани от Аллах, то значи, че Го оприличаваме с нещо. Едни от големите грехове са: какъвто и да е ибадет да се прави за друг, освен Аллах, като например (поставяйки го съдружник на Аллах)да се иска помощ от някой умрял или някой добър човек, да се сртрахуваме или да очакваме някаква полза от тях, да се страхуваме от умрял или владетел, вярвайки, че ще променят съдбата ни. Тези неща водят до безверие (кюфр), което извежда човекът от исляма.

Аллах (с.т) казва: А който призовава друг бог заедно с Аллах без довод за това, равносметката му е при неговия Господ. Неверниците не ще сполучат. (Му`минун/117)

 

Сего да видим в Корана доказателствата за ибадетите, които споменахме преди малко. В следващото знамение Аллах (с.т) ни обеснява, че молитвата към Аллах (т.е. дуата и искането) е ибадет.

„И рече вашият Господ: “Зовете Ме, и Аз ще ви откликна! Онези, които от високомерие не Ми служат, ще влязат в Ада унизени!” (Му`мин – Гафир/60).

А пратеника на Аллах (с.а.с) е казал: „Молитвата е главата (или мозъка) на ибадета.” А в друго предание: „Молитвата е ибадет – служене.” (Тирмизи, Ебу Давуд, Ибн Мадже)

Аллах (с.т) заповядва на своите раби да Му правят дуа и когато изпълнят тази (Негова) заповед им обеща, че ще им приеме дуата. Ето това показва, че молитвата е служене и ибадет, който се прави само на Него (с.т). Освен това, дуата е един от най-важните ибадети. Следващият хадис показва, че Аллах е доволен от тези, които правят дуа на Него Всемогъщия…

Пратеника на Аллах (с.а.с) е казал: „Който не се моли и не прави дуа,Аллах му е сърдит.” (Тирмизи, Ибн Мадже)

Из: Теухид – Вяра в единния Аллах*3 (Продължение от трета част)
http://www.islamofbulgaria.com/2011/10/07/%D0%BA%D0%B0%D0%BA-%D0%B4%D0%B0-%D1%81%D0%B5-%D0%BE%D0%BF%D0%BE%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D0%B0-%D0%B2%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B5%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8F%D1%82-%D0%BD%D0%B0-%D1%81%D0%B2%D0%B5%D1%82%D0%BE-3/

2
Аллах Теаля е заповядал да се прави ибадет само на Него. Той е създал деня, нощта, слънцето, луната и другите създания, без да има някаква нужда от тях. Заслужил за ибадет е само Аллах, Който е създал тези неща. И Той никак не е съгласен да се съпоставя нещо с Него.

Аллах (с.т) казва:

 

„Вашият Господ е Аллах, Който сътвори небесата и земята в шест дена, после се въздигна [безподобен] Той на Трона. Покрива Той с нощта деня, който я следва безспир. И слънцето, и луната, и звездите са покорни на Неговата повеля… Негови са творението и повелята. Благословен е Аллах, Господът на световете!” (Араф/54).

 

(Някои тълкуватели интерпретират шестте дни, споменати в знамението като шест периода от време. За Всевишния Аллах денят означава и миг, и дълъг период от време. В сура 22: 47 се известява за един ден на Аллах, продължил по наши изчисления 1000 години, а в сура 70: 4 се споменава за ден, който продължавал по наши изчисления 50 000 години. И така, при Аллах денонощието е относително понятие, което обозначава различни интервали от време. Денят, споменат в горното знамение, обозначава периода на образуването на небесата и земята. С други думи, Аллах е създал в шест дни вселената, т.е. ­ в шест периода от време. В сура 41: 7-12 това е описано с по-големи подробности.)(Бл.Превод на Свещения Коран; Ц.Теофанов).

 

Всички неща са създания единствено на Аллах (с.т). Да заповядва и ръководи е само Негово право. Както Той няма съдружник в създаването, така Той няма съдружник в ръководенето. Аллах не е съгласен някой да претендира за Негов съдружник в ръководенето.

Той (с.т) казва:

„О, хора, служете на своя Господ, който е сътворил вас и онези преди вас, за да се предпазите от Онзи, Който стори за вас от земята постеля и от небето ­ свод, и изсипва вода от небето, и чрез нея вади плодовете ­ препитание за вас! И като знаете това, не сторвайте подобия на Аллах! А ако се съмнявате в това, което сме низпослали на Нашия раб, донесете една сура, подобна на неговите, и призовете вашите свидетели ­ освен Аллах ­ ако говорите истината!” (Бакара/ 21-22)

Тълкувателят на Корана Ибн Кесир (рах.ал) е казал: „Трябва да се прави ибадет само на Съдателя на тези неща.” В знамението: „И като знаете това, не сторвайте подобия на Аллах!” в Същност се казва: „Всички тези неща са създания на Аллах, ето за това, не правете ибадет и служене, освен на Него – Създателя на вселената.”

Из: Теухид – Вяра в единния Аллах*3 (Трета част)
http://www.islamofbulgaria.com/2011/10/07/%D0%BA%D0%B0%D0%BA-%D0%B4%D0%B0-%D1%81%D0%B5-%D0%BE%D0%BF%D0%BE%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D0%B0-%D0%B2%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B5%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8F%D1%82-%D0%BD%D0%B0-%D1%81%D0%B2%D0%B5%D1%82%D0%BE-2/

3
КАК ДА СЕ ОПОЗНАВА ВЛАДЕТЕЛЯТ НА СВЕТОВЕТЕ-1

Владетелят на световете може да бъде опознат с Неговите белези, създания, с деня, с нощта, с луната, със седемте небеса, със земите и с намиращите се между тях неща.

Едно от най-очевидните доказателства за съществуването на Аллах са денят и нощта. Когато нощта покрие деня, все едно, че не е имало ден. След това пак идва денят, който премахва тъмнината на нощта и пак все едно, че не е имало нощ. Изчезването на едното и настъпването на другото е голямо доказателство за съществуването на Великият Аллах.

Други доказателства за съществуването и единството на Аллах са слънцето и луната. Със своето сменяне едно с друго, без да си пречат, и да се застъпват, те са доказателство за Неговото единство.

Аллах (с.т) казва: „И нощта е знамение за тях. Ние отделяме от нея деня и ето ги ­ в мрак! И слънцето е устремено към своето местопребивание. Така е отредил Всемогъщия, Всезнаещия. И на луната отредихме фази, докато заприлича на изсъхнала палмова клонка. Нито слънцето може да настигне луната, нито нощта да изпревари деня. Всички по своя орбита плават.” (Йа-Син – 37-40)

Други докозателства за единството и съществуването на Аллах са седемте земи и седемте небеса, блещукащите звезди и небесния купол, както и намиращите се на земята планини, морета, най-различни растения, животни и други.

Аллах (с.т) казва: „И от Неговите знамения са нощта и денят, и слънцето, и луната. Не се покланяйте нито на слънцето, нито на луната, а се покланяйте на Аллах, Който ги сътвори, ако на Него служите!” (Фуссилет – 37).

Теухид – Вяра в единния Аллах*2 (Втора част)

4
Как човек трябва да знае създателя си? Човек трябва да знае Създателя си, както Той самият се е описал в Свещения коран и както го е описал Неговият пратеника Мухаммед (с.а.с). Освен това трябва да се знаят и имената на Аллах, Неговите качества и да се признава за съвършен. Това трябва да се знае от всеки. След като с научат тези неща можем да правим ибадет (да служим правилно) на нашият Създател Аллах (с.т).

РАБ: Създател на всички неща, единствен Стопанин на създанията си, техен възпитател и Осигуряващ прехраната им. Благата, дадени от Аллах, са без край. Аллах (дж.дж) в Свещения Коран заповядва:

„Аллах е, Който сътвори небесата и земята, и изсипа вода от небето, и извади с нея от плодовете препитание за вас, и подчини за вас корабите да плават по морето според Неговата повеля, и подчини за вас реките, и подчини за вас слънцето и луната ­ усърдни [в движението си], и подчини за вас нощта и деня, и ви дава от всичко, за което Го молите. И ако пресмятате благодеянията на Аллах, не ще ги изчислите. Човек е голям угнетител, голям неблагодарник.” (Ибрахим – 32-34).

А в друго знамение казва: „ Не премина ли човекът през период от време, когато той бе нещо неназовано?” (Ал-Инсан – 1)

Аллах (с.т) е саздал човека и поколението му и им е дал прехрана и много блага. И Той е създал хората само да му правят ибадет. Той Всемогъщия казва:

„ Хвала на Аллах ­ Господа на световете” (Фатиха – 2)

Хамд – хвала, благодарност е: Да се признава Аллах (с.т) за съвърше, да се обича повече от всичко и да се възхвалява, както Той (с.т) заслужава.

Теухид – Вяра в единния Аллах*1(Първа част)

http://www.islamofbulgaria.com/2011/10/07/%D1%87%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D0%BA-%D1%82%D1%80%D1%8F%D0%B1%D0%B2%D0%B0-%D0%B4%D0%B0-%D0%BF%D0%BE%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D0%B0-%D0%B4%D0%BE%D0%B1%D1%80%D0%B5-%D1%81%D0%B2%D0%BE%D1%8F-%D1%81%D1%8A%D0%B7/

5
- Задължение за всеки от нас е да опознае Аллах (с.т).

 

Трябва да знаем, че всеки от нас е длъжен да опознае своят Създател. Това задължение не може да бъде отхвърлено от човек поради каквато и да е причина.

Относно тази тема шейх`ул ислям имам Ал-Ансари в своята книга “Итикад`ул Ехли сунне…” казва: “Това, което най-напред е задължение за всеки раб (човек), е да знае и опознае Аллах Всемогъщия (т.е. Марифетуллах).” Това е така, защото Пратеника на Аллах (с.а.с) изпращайки Муаз ибн Джебел в Йемен му казал следното: “Ти отиваш при хора, които са от  ехли`л китаб (християни и еврей). Най-напред ще ги призовеш да се молят вамо на Аллах Единствения. След като опознаят своя Господ, съобщи им за делата, които Той  им е заповядал…” (Бухари и Муслим).

- Докозателствата, чрез които ще опознаем Аллах (с.т).

Без съмнение ние ще опознаем нашият Създател от доказателствата, които Той ни е низпослал (т.е. от Корана и суннета). Защото ако всеки от нас започне да търси други пътища за Неговото опознаване, ще се получат разногласия и всеки от нас ще говори каквото си иска за Аллах (с.т).

Когато попитали Ибн Аббас (р.а), как опозна твоят Господ, той отговорил: “Който търси и научава своята религия с къяс (аналогия), той никога няма да се оттърве от съмнения и противоположности. Ще се отклони от правия път и ще се лута по кривите пътеки на тук и там (докато Аллах го напъти). Аз опознах своя Господ така, както Той ни се представи (в Корана и суннета), и разказвам за него това, което Той ни е съобщил.” (Бухари).

Учените от ехли суннет уал джемаат са единодушни, че когато се говори за Аллах (с.т) и неговите качества, не трябва да се говори, освен с доказателства от Корана и суннета. Правенето на къяс (аналогия) по тази тема е забранено….

Аллах (с.т) казва: “….Няма подобен Нему. Той е Всечуващия, Всезрящия.” (Шура – 11).

А в сурата Ихляс казва: “Кажи [о, Мухаммад]: “Той е Аллах ­ Единствения, Аллах, Целта [на всички въжделения]! Нито е раждал, нито е роден, и няма равен Нему.” (Ихляс – 1-4).

http://www.islamofbulgaria.com/2011/10/07/1-%D0%B4%D0%B0-%D0%BE%D0%BF%D0%BE%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D0%B5%D0%BC-%D0%BD%D0%B0%D1%88%D0%B8%D1%8F-%D1%81%D1%8A%D0%B7%D0%B4%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB-%D0%B0%D0%BB%D0%BB%D0%B0%D1%85-%D0%B4%D0%B6-%D0%B4/

6
Районно мюфтийство - гр.София и Студентски съюз към Висш ислямски институт - София организира лекция на тема „Вярата- стимул  за живот и развитие“
Лектор: Али Хайраддин
Място: Културен център към Главно мюфтийство на мюсюлманите в Република България
„Пиротска” №3 ет.2
Дата: 28.10.2011 г. (петък) Време: 15:30 часа

7
От турското министерство на просветата днес съобщиха, че в учебната програма за идващата година, заедно с английски, френски, германски и китайски език ще бъде включен и предмет по арабски език. Програмата ще включва 4., 5.,6.,7. и 8. клас.

В часовете по СИП до сега се изучаваха английски, френски, германски, китайски, руски, испански и италиански.

На въпросът; защо ще бъде включен именно арабски език в учебната програма Проф.Др. Туфан отговаря:

„В целият свят над 26 държави говорят арабски език, което ще рече, че този език се говори от почти 350 - 400 милиона души. Освен това половината от нашите съседни държави говорят този език, и ние имаме интерес да подобрим отношенията и търговията си с тях. За напред смятаме да разширим тази програма и арабския език ще се изучава не само в началните и средни училища, а също и в университетите.”   Из: Timeturk със съкръщения...

http://www.islamofbulgaria.com/2009-11-19-11-09-34/2010-07-14-10-00-08/520-2011-10-05-17-04-52.html

8
ИСЛЯМСКА КУЛТУРА И ГЕОГРАФИЯ / Нов сайт...
« -: 11 септември 2011, 18:48:23 »
http://yuksekislamenstitusu.com/

От този нов сайт може да направите разходка до някои забележителни места на ислямската култура в България

9
ВАЖНОСТТА НА НАМАЗА В ИСЛЯМА

إن الحمد لله نستعينه ونستغفره

Могоуважаеми брятя мюсюлмани!

Намаза е втората основа на Исляма, която е изключително важна, но днес наблюдаваме изоставянето и пренебрегването на тази основа от мюсюлманите, а празните джамии доказват този факт. В свещен хадис Абдуллах ибн Омар предава:

“Чух Пратеника на Аллах (саллеллаху алейхи ве селлем) да казва: “Ислямът е изграден върху пет /основи/: Засвидетелстването, че няма друго истинско божество освен Аллах и че Мухаммед (с.а.в) е Негов Пратеник, кланянето на намаз, даването на зекят, извършването на хаджилък и говеенето през месец Рамадан.”/Бухари и Муслим/.


Обчаният ни Пророк Мухаммед (с.а.с) в друго предание е казал: „ Първото нещо за което ще бъде питан един раб в съдния ден е намаза...”. Този хадис ни известява че, след като намаза ще е първото нещо, за което ще бъдем питани, това показва неговата изключителна важност, която трябва да осъзнаем.
Споменаването на Аллах е едно от най-превъзходните дела с които се преближаваме към Аллах, а всеки, който е близо до Аллах и не го забравя, и Той е близо до него и не го забравя.

Казва Всевишният Аллах:
„ Аз съм Аллах. Няма друг Бог освен Мен. Затова на Мен служи и извършвай молитвата, за да Ме споменаваш! ”
(Та-Ха: 14)

В друг ает се казва:
„ О, вярващи, искайте помощта на Аллах с търпение и молитва! Аллах е с търпеливите.” (Ел-Бакара:153)
От тези аети разбираме, че един от най-добрия начин да споменем Аллах е петократния намаз, който е задължение за всеки един мюсюлманин и мюсюлманка, които са пълнолетни и психически стабилни, а изоставянето му може да причини отслабване на вярата или неверие.
Казва Мухаммед (с.а.с.):
“Обетът между нас (мюсюлманите) и тях (неверниците) е намазът, и онзи, който го изостави, става неверник.”/Тирмизи./

Скъпи братя мюсюлмани!

Всевишният Аллах заповядвайки намаза в корана ни известява, че този ибадет ни предпазва от лошите навици, които Аллах е забранил и порицал. Намаза представлява една преграда между нас и извършването на големите грехове.
Казва Всевишният Аллах:

„ И отслужвай молитвата! Молитвата предпазва от покварата и порицаваното. Най-великото е споменаването на Аллах. Аллах знае какво правите.”

Намаза предпазвайки човека от покварата и порицаваното, така също е начин да изкажем нашата благодарност и признателност към създателя ни, който ни е дарил с безброй блага. Всевишният Аллах заповядвайки намаза това не означава че Той има нужда от нашия ибадет, Той не се нуждае от нищо, а ние сме нуждаещи от Неговата милост, която можем да спечелим единствено и само тогава, когато се отзовем на Неговите повели, предпазим се от забраните и сме признателни раби на Аллах с нашите думи и дела.

Скъпи братя!

Има три неща, които са повелени в корана, и ако се стремим като мюсюлмани да ги изпълняваме ще сме свидетели на едно по добро и сигурно общество. Тези три неша са следните:

1- Отслужване на намаза. – Намаза предпазва човека от извършване на големи грехове, които са причина за моралното падение на обществото.

2- Даваня на милостиня зекят. – Богатия мюсюлманин да отдели част от неговото богадство и да го раздаде на бедните. Това е повеля от повелите на Аллах с която изпитва неговите раби, а от друга страна заздравява братските отношения между мюсюлманите.

Казва Всевишният Аллах:„ И отслужвайте молитвата, и давайте милостинята закат, и се покланяйте с покланящите се!”

3- Повеляване на одобряваното и забраняване на порицаваното.

Казва Всевишният Аллах:
„ А вярващите мъже и жени са покровители един на друг. Те повеляват одобряваното и възбраняват порицаваното, и отслужват молитвата, и дават милостинята закат, и се покоряват на Аллах и на Неговия Пратеник. Тези Аллах ще помилва. Аллах е всемогъщ, премъдър.”

В корана Аллах ни известява за синовете на Исраил, които са заслужили джхехеннмско наказание заради това, че са пренабрегнали и изоставили намаза.За това скъпи братя по никакъв начин не изоставяйте молитвата, която е наше задълвение към създателя и начин за да покажем нашата благодарност и признателност към Него.

„ Но ги последваха поколения, които изоставиха молитвата и последваха страстите. Тях ще ги постигне изтребление,...”

Молим Всевишният Аллах да сори нас и нашите потомства от кланещите намаза, да ни отдалечи от хлопкте на шейтана и напътства по пътя на исляма.

ألا إن اأحسن الكلام...

Имам Хатиб: Иззет Джалев

10
Аллах (с.т) казва:

„Ние го низпослахме ­ Коран на арабски, за да проумеете!” (Коран – 12/2)

А Пратеника на Аллах (с.а.с) казва: „Най-добрите измежду вас са тези, който научават Корана и го преподават на другите.” (Всепризнат Хадис).

„Лятото дойде...” казваше дядо ми, „...хайде деца, сега е времето да научим Корана”.  Тези думи ще останат завинаги в сърцето ми, и винаги когато дойде лятото, ще си спомням за моя дядо (Аллах да му дава дженнет и го награди за всичко, което е направил за нас).

Винаги когато чуеше, че летните Коран курсове са отворили врати, дядо ми ни събираше на едно място заедно с останалите деца от махалата и започваше да ни съветва казвайки: „Вижте деца, ние сме мюсюлмани! Аллах ни е създал като мюсюлмани и ние колкото и да му благодарим за това негово напътствие, няма да можем да Му се отблагодарим, но най-малкото, което можем да направим е да спазваме Неговите заповеди и забрани.”

„Корана е книгата на Аллах, която Той (с.т) низпосла на Неговия Пратеник Мухаммед (с.а.с), за да напъти с нея хората и ги изведе от тъмнината на невежеството към светлината на вярата. Ето за това  е фарз (задължение) за всеки мюсюлманин да научи да чете тази книга, за да знае как да се кланя и да прави дуа (да се моли) на Аллах.”

Такова нещо казваше дядо ми. Въпреки, че не си спомням с точност неговите думи, аз помня това, което искаше да ни каже. Днес когато се върна във времето виждам, че повечето от децата, които се намираха там, днес вече са пораснали и постоянно (или от време на време) посещават джамията, а тези деца, чийто родители са останали небрежни тогава, сега ги няма никакви.

Това което разказах е пример от моя собствен живот, и това, което преживях ме научи, че децата са като празни бели листове – каквото напишеш върху тях, това ще прочетеш когато пораснат.

Вече сме в края на Юни и в началото на още едно лято. Дядо ми почина, но днес е наш ред...Нека съберем нашите деца и децата на нашите близки и съседи и им разкажем, че ние сме мюсюлмани, че Ислямът е нашата религия и Аллах (с.т) е нашият Създател. И че Той е Този, който е низпослал Корана, за да ни изведе (нас и всички останали хора) от тъмнината на невежеството, към светлината на вярата, и че Той ни е задължил да научим Корана, за да се молим само на Него – Създателя на световете....

И на края:

Пратеника на Аллах (с.а.с) е казал: “Родителите на тези, които научат Корана и го приложат ще бъдат корановани – в Съдния ден с корони, чиято светлина ще е по-силна от тази на слънцето. Те ще запитат: ,,(О, Всемогъщи Аллах) В замяна на какво ни беше дарено това?! ,,Ще им се отговори: ,,Заради това, че детето ви се научи да чете Корана.” (Хадис предаден от Ахмед и Ебу Давуд).

А в друго предание се казва: “Всеки който прочете една буква от Книгата на Аллах ще получи една добрина, която пък се равнява на десет като нея. Не казвам, че елиф, лям, мим са една буква, а считам (по отделно) елиф за буква, лям за буква и мим за буква” (Хадис предаден от Тирмизи)

„Господи мой, стори мен и потомството ми да отслужваме молитвата! Господи наш! И приеми зова ми! Господи наш, опрости мен и родителите ми, и вярващите в Деня, когато ще настане равносметката!” (Коран – 14/40-41) (Амин)

11
Аллах (с.т) казва:

„Пречист е Онзи, Който пренесе Своя раб нощем от Свещената джамия до Най-далечната джамия, околностите на която Ние благословихме, за да му покажем от Нашите знамения. Той е Всечуващия, Всезрящия.” (Коран /Ал-Исра – 1)

Нощта Миарадж (на арабски - لیلة المعراج ), (на персииски - شب معراج), (на турски - Miraç gecesi) е една от така наречените свещени вечери в ислямската религия. Празнува се през нощта между 26 и 27 ден от месец Реджеб на ислямския календар. Мюсюлманите вярват, че през тази нощ Пратеника на Аллах Мухаммед (с.а.с) бил пренесен с райското животно Бурак от Месджидил Храм (в Мекка) до Месджидил Акса (в Ерусалим), а от там възнесен в небесата, за да се срещне с Господа на световете Аллах (с.т).

Преди да бъде възнесен в небесата, Джебрайл (а.с) разтворил гърдите на Пророка (с.а.с) и измил сърцето му с вода от свещения кладенец Зем-Зем, който се намира в подножието на Дома Каабе. После на Мухаммед (с.а.с) му били предложени три райски питиета; вино (което не опиянява), мед и мляко. Пророка (с.а.с) избирайки млякото показал своята скромност и скромността на неговата умма (общност).

През тази нощ Пратеника на Аллах (с.а.с) се срещнал с някои от пророците на Аллах, които живели преди него. Говорил с тях и приел тяхните съвети.

В тази нощ била заповядана и петкратната молитва, която станала задължителна за всеки вярващ мюсюлманин и мюсюлманка.

Има разногласия между някои от ислямските учени, в това, дали Пратеника на Аллах бил възнесен тялом и духом или бил възнесен само неговият дух...Повечето учени са на мнение, че той бил възнесен с неговото тяло и дух, а за доказателство показват това, че той бил пренесен с райското животно Бурак, и ако беше възнесен само неговият дух нямало да има нужда от подобно превозно средство.
www.islamofbulgaria.net

12
Въпрос:

Кой ще е първият, който ще влезе в дженнета, кой ще мине най-напред по мостта „сърат” и кой ще бъде питан най-напред в Съдния ден?

Отговор:

В Свещения Коран се разказва, че хората в Съдния ден ще бъдат разделени на три групи.

1-    Асхаб`ул Йемин – „хората на десницата”, т.е. тези, които ще вземат, книгата в която са записани делата им с дясната ръка.

2-    Асхаб`уш Шимал – „хората на левицата”, т.е. тези, които ще вземат своята книга с лявата ръка.

3-    Асхаб`ул Мукаррабин – „първенците в богобоязливостта и приближените на Аллах”, които ще влязат директно в дженнета.

Отностно това Аллах (с.т) казва:

 

„Когато земята се разтърси в трус и планините се разломят на отломки, и станат разпиляна прах, вие ще станете на три групи: едни - отдясно, ­ какво ще е за тези отдясно?; и други ­ отляво, ­ какво ще е за тези отляво?; и първенците [в богобоязливостта], ­ те са първенците [в Рая] ­, тези са приближените [на Аллах] в Градините на блаженството ­ повечето са от предците и малцина от сетните , на украсени престоли, облегнати там един срещу друг...(Коран – 56/4-16)

Хората на десницата са определено тези от хората, които ще влязат в дженнета. А хората на левицата са тези, от които повечето ще бъдат в джехеннема. Що се отнася до третата група, те са тези, които ще влязат директно в дженнета без разпит и питане. Хората от тази (третата) група са пророците, богобоязливите, мъчениците (шехидите) и т.н. (Виж: Ибн Кесир тълкуването на 4-16 знамение от сурата Ал-Уакиа).

В хадис предаден от Енес (р.а) се разказва, че Претиника на Аллах (с.а.с) е казал: „В Съдния ден, аз ще съм този, който първи ще влезе в дженнета.” (Виж: Меджмуа Завайд – том: 7 стр: 349).

А в друго педание се споменава, че след пророците, тези които най-напред ще влезнат в дженнета са слабите и бедни преселници (мухаджири).

А тези, които най-напред ще бъдат съдени в Съдния ден ще са уммата (общността) на Мухаммед (с.а.с). (ВижКенз`ул Уммал хад.ном. 39754).

След всичко, което споменахме по-горе се разбира, че първите, които ще минат по моста „сърат” са тези, които първи ще влязат в дженнета.

И все пак Аллах (с.т) знае най-добер! Слава на Него, Господа на световете!

ОЩЕ ЗА СЪРАТ:

1- ЖИВОТНИТЕ, КОИТО ЩЕ МИНАТ ПО МОСТА „СЪРАТ”
http://www.islamofbulgaria.net/2009-11-19-11-09-34/2009-11-19-10-35-50/2009-11-19-11-09-34/2009-11-19-10-35-50/384-2011-05-01-19-18-40.html

13
Главният съветник в администрацията на президента на РФ – Алексей Гришин е заявил, че е недопустимо използването на термина „ислямски тероризъм” и не трябва да се смесват понятията религия и терор.

„Има богослови, които могат да издадат съответната фетва за това, че терористите убиващи  напълно невинни хора и завършващи живота си със самоубийство, не могат да се наричат истински мюсюлмани, а това от своя страна води до извода, че те не са свързани и с исляма. По такъв начин терминът „ислямски тероризъм” трябва да бъде изваден от употреба” – заявил представител на администрацията на президента на РФ в интервю пред интернет-изданието „Селям Нюз”.



Според неговите думи правителството на РФ трябва да препоръча на СМИ да ограничат използването в новините на изрази като „ислямски тероризъм”, „шахид-смъртник”, „пояс на шахида” и др.
„Използването на думата „шахид” при терорист е неуместно още и затова, защото в буквален превод тя означава „мъченик за вярата”. А как терористите могат да бъдат „мъченици за вярята”,, като те убиват невинни хора и завършват живота си със самоубийство. Това е престъпник, с който трябва да се занимават правните органи” – подчертал Гришин.

www.genmuftibg.net

14
Появилата се информация, че уредбата на софийската джамия „Баня Башъ" ще бъде намалена, не отговаря на истината. Това заяви в ефира на БНТ секретарят на Главното Мюфтийство Хюсеин Хафъзов. Той обясни, че поставената в храма уредба е стара и не може да се намали. По думите му след разговори с вицепремиера Цветан Цветанов и столичния кмет Йорданка Фандъкова е било взето решение да бъде закупено по-ново оборудване за джамията. Тази уредбата ще може да се намали, обясни секретарят на мюфтийството.
Хюсеин Хафъзов подчерта, че „Атака" не бива да приемат това развитие като собствен успех, тъй като мюсюлманите първоначално планирали да увеличат звука на колоните на „Баня Башъ" след сблъсъците на 20 май. Секретарят на мюфтийството обясни, че причина за това е, че вярващи от страната и от близките балкански държави искали да подкрепят хората в София. /newsbg/

15
В събота в Източен Лондон, се проведе  конференция за борба с расизма, насочен срещу мюсюлмани.

В конференцията, организирана от сдружение "с нас е достатъчно", взеха участие активисти и учени, мюсюлмани и немюсюлмани, за да обсъдят случаите на ислямофобия и начини за тяхното премахване.  На конференция, проведена в сърцето на Лондон, взеха участие представители на  различни мюсюлмански сдружения.

www.genmuftibg.net

Страници: [1] 2 3 ... 6