Покажи участието

От тук може да видиш всички публикации на този потребител.


Теми - mirvam

Страници: [1] 2 3 ... 10
1
Обсъдиха се стратегии за набиране на ученици за СОИУ-гр. Момчилград

Отдел „Образование” към Главно мюфтийство проведе съвещание на 06. 06. 2011 г. от 14:00 часа в сградата  на Средното общообразователно ислямско училище в гр. Момчилград с районните мюфтии от Южна България.

На срещата присъстваха районните мюфтии на Кърджали, Крумовград, Пазарджик, Смолян, Благоевград, Хасково и Пловдив, както и членовете на Комисията по образование към Главно мюфтийство д-р Мустафа Келебек – зам.-ректор на ВИИ, Хюсеин Карамолла - началник отдел „Образование”. Гостите бяха посрещнати от директора на училището Али Насуф Халил.
Основната тема на събранието бе обсъждане на организацията на кампанията за набиране на ученици за средните мюсюлмански училища и Висшия ислямски институт и в частност училището в Момчилград.
По време на срещата с радост беше отбелязан факта, че всички зрелостници от училищата в Момчилград и Шумен са издържали успешно държавните зрелостни изпити. Това дава възможност да се мисли, че качеството на обучение в училищата ни е на високо ниво и безплатните курсове за подготовка на учениците за матурите дават своите плодове.
В тази връзка предстоят още две срещи на отдела с районните мюфтии от Северна България, които ще се проведат в СОДУ „Нювваб” гр. Шумен на 8 юни и в СОДУ гр. Русе на 9 юни.

От "Главно мюфтийство"

2
НОВИНИ ОТ БЪЛГАРИЯ / Сюннет в Шумен
« -: 08 юни 2011, 13:01:03 »
Сюннет в Шумен

На 07.06.2011г. 232 момченца от мюсюлмански семейства от Шуменска област бяха обрязани по време на религиозен обряд сюннет в Томбул джамия.

Гости на тържеството бяха Районният мюфтия Месут Мехмед , областният лидер на ДПС Нуридин Исмаил , кметът на Каолиново Нида Ахмедов, зам.кметът на Шумен Седат Кадир, Бирол Адил – общински съветник и координатор на евродепутата Метин Казак и др.
Сюннетът беше безплатен, като разноските пое областният лидер на ДПС Нуридин Исмаил и Районното мюфтийство. Операциите по безкръвен метод извърши известният сюннетчия д-р Лютфи Мехмед от Айтоския край.





От "Главно мюфтийство"

3
Декларация

от Организация на евреите в България „шалом”

Централен израелтянски духовен съвет

Организация на евреите в България „Шалом” осъжда остро и категорично всички опити за нарушаване на етническия мир в страната. Оценяваме случилото се на 20 май 2011 г. пред столичната джамия „Баня Баши” по време на петъчната молитва на мюсюлманите като провокация на обществени сили, които са заинтересовани от разрушаване на етническия мир.
Подкрепяме декларацията на Народното събрание на Република България, която осъжда поведението на политическа партия „Атака” и определя агресията на представителите й като скандална и дълбоко чужда на българския народ и неговата религиозна търпимост и етническа толерантност. „След своя опит за агресия срещу етническия мир, създаващ заплаха за националната сигурност на Република България, ПП "Атака" е опасна за управлението в страната", се казва в декларацията на Народното събрание.
Още на 3 май при представяне на бюлетин № 1 на ОЕБ „Шалом” „Антисемитските прояви в България 2009-2010 г.” ние обявихме тревога и предупредихме българската общественост за опасността от нарастване на омразата, ксенофобията и нетолерантността в страната ни.
Обръщаме се към представителите на всички етнически и религиозни общности, на всички структури на гражданското общество в България - да не допускат опетняването на чистото име на българския народ като толерантен и веротърпим.
Нека всички да отстояваме традиционните български ценности и да не допуснем омразата и нетолерантността да разрушат етническия мир и да дестабилизират обстановката в България.

Д-р инж. Максим Бенвенисти,
председател на ОЕБ „Шалом”


Д-р  инж. Марсел Израел,
председател на ЦИДС

От "Главно мюфтийство"

4
Телевизията - харакири за мозъка

Много хора вярват, че висенето пред телевизора информира, забавлява и успокоява. Все повече специалисти обаче подлагат това на съмнение, пише "Дойче веле"
През свободното си време повечето хора гледат телевизия. Все по-малко са тези, които четат книги, ходят на разходки или играят с децата си.
Телезрителите вярват, че висенето пред екрана не вреди на здравето, а напротив - информира, забавлява и успокоява.
Все повече специалисти обаче подлагат на съмнение тази убеденост и предупреждават за опасностите от телевизията.

Безмозъчност?
Сигурно не всички знаят, че като медия телевизията установява пълен контрол над зрителя. Причината е проста: при гледането на телевизия почти се изключва лявото полукълбо на мозъка, което отговаря за аналитичните мисловни процеси.
Тоест, когато седим пред екрана, вместо да анализираме видяното и чутото, ние попиваме информациите и несъзнателно ги приемаме за чиста монета.

Хипнозата
Когато гледаме телевизия, изпадаме в състояние, подобно на транс. Така се променя предният лоб на мозъка, който отговаря за аналитичната дейност. Освен това човек използва само дясното полукълбо, а лявото с течение на времето закърнява.
Хората, които прекаляват с гледането на телевизия, след време може да загубят способността да се концентрират и да решават сами проблемите си.

Промиване на мозъци
Половин минута след включване на телевизора човек, тъй да се каже, остава само с половин мозък. Информацията, която идва от екрана, често пъти се приема наготово, с други думи - мозъците се промиват.
Бизнесът и политиката особено обичат да използват този ефект на телевизията - за реклама и за манипулация. В Англия, например, чрез телевизията въздействат върху затворниците.

Еднопосочна улица
Човекът пред телевизора не обменя информация, той просто попива идващото от екрана. Тоест, комуникацията е едностранна. Зрителят понякога се превръща в пасивно кошче за ненужни съобщения. Въпреки това обаче мнозина продължават да вярват, че техният приятел, телевизорът, не може да им навреди.

Лошите новини са истински новини

Новините се въртят непрекъснато по всички телевизионни канали. По-страшното е, че те почти винаги са тревожни, дори ужасяващи.
Специалистите по комуникации отдавна са доказали, че лошите новини привличат вниманието на повече зрители, отколкото добрите. Това претоварване на мозъка с отрицателни емоции влияе на психиката, а от там и на здравето.

Наркотично въздействие
Голяма част от зрителите пускат телевизора си сутрин след ставане и не го спират дори вечер в леглото. Ако ги питате защо, ще чуете какви ли не обяснения: "Самотен съм, това ми е компанията", "Не мога без новини!", "Вечер ми трябва нещо преди заспиване". В действителност тези хора са психически зависими от телевизията, но както всеки зависим човек никога не биха го признали.
Немалко са домакинствата, където всеки си има собствен телевизор в стаята. Вечер всеки се инсталира пред своя си екран, което обрича човешката комуникация. Тъжната реалност е, че повечето възрастни предпочитат да гледат телевизия, вместо да разговарят с партньора и децата си.
В подобни семейства конфликтите и противоречията не се обсъждат, а се премълчават. При родителите гледането на телевизия поотделно води до пълно отчуждаване и пасивност. Много бракове умират в бавна агония, а за децата последствията са много по-страшни.

Деца с възпалени очи
За да израстне нормално, всяко дете има нужда да играе с други деца - така трупа опит и т. нар. "социална компетентност". Детето трябва да се движи, има нужда от стабилна емоционална връзка с родителите.
Огромна част от съвременните семейства нямат време да се занимават с децата. Вместо това ги оставят часове наред в пасивна отпуснатост пред телевизора. Последиците са фатални...

Убиец на въображението
Изследователи от университета във Вашингтон доказват, че гледането на телевизия, видео или дивиди, както и компютърните игри са пагубни за детското развитие. Eдностранната комуникация с уредите не учи децата на нищо, напротив - тя задушава детското въображение.
Детските филми често не са подходящи за деца. Особено най-малките зрители (под 3 години) не разполагат с необходимите знания, за да разбират изцяло действието.
Да не говорим, че бързата смяна на сцените и музиката ги претоварват. Малките не правят разлика между видяното и реалността, което води не само до страхове и кошмари, но и до нереалистична представа за заобикалящата ги действителност.

И още ТВ-болести
 Психолози и педагози стигат до извода, че децата, които прекарват много време пред малкия екран, се оплакват от слаба памет и липса на концентрация, че имат трудности с логичното мислене и не показват съпричастност към околните.
ТВ-зависимите деца са пасивни, с наднормено тегло и в много случаи психично разстроени.Университетът в Саарбрюкен изнесе още шокиращи данни.
 Деца и подрастващи, които главно седят пред телевизора или компютъра, имат множество здравословни проблеми. Те страдат от изкривявания на гръбначния стълб, прегърбване, хлътнал гръден кош, изкривени рамене и крака. Част от тях имат проблеми с равновесието и не могат да стоят изправени със затворени очи по-дълго от минута.
 В координацията на тялото ни участват очите, мускулите, ставите, костите, кожата и не на последно място - вестибуларният апарат. Дългото втренчване мобилизира само зрението, а всичко останало закърнява.
Заради това децата, които не се движат достатъчно, не са и в състояние да стоят изправени със затворени очи.

Коварните реклами
Рекламите също въздействат отрицателно върху зрителите. Те са пълни със съмнителни твърдения, като например "най-щастлив е този, който купува най-много". Лошото е обаче, че тези твърдения засядат директно в подсъзнанието.
Така телезрителят е склонен да повярва, че всички проблеми в живота се разрешават само и единствено с покупката на правилния продукт.

От Нур Бг

5
В Йордания ще бъде построен междузвезден курорт

В Йордания е подготвен проект за необичаен курортно-развлекателен комплекс. Комплексът ще бъде построен в град Акаба и всички сгради ще са в еднакъв архитектурен стил – приличащ на междузвезден кораб от телевизионния сериал „Звезден път”.
Курортният комплекс ще бъде разположен на  територия от 184 акра земя в подножието на хълм. Освен плътното застрояване на тази територия се предвижда и мащабно залесяване около нея.
Предполагаемата стойност на обекта по преварителната сметка на международната компания строител на комплекса ще бъде от порядъка на 1 милиард долара. Завършване на строителството се предвижда да стане пез 2014 година.

Главно мюфтийство

6
Професор Дейвид Шенк на посещение във Висшия ислямски институт

Професор Дейвид Шенк ,който е известен  учен в областта на сравнителното религиознание и с книгата си диалог между християнин и мюсюлманин посети Висшия ислямски институт!
Професора изказа радостта си от срещата със студентите като подчерта че диалогът и общуването е най-добрият път към  миротворството. Г-н Шенк е бил на посещение в Македония и Косово а  в следващите дни ,ще посети Канада където ще се срещне с други ислямски богослови от Иран!
”Всички ние работим за миротворството!Много е важно християните да разбират в какво вярват мюсюлманите и мюсюлманите да разбират в какво вярват християните!”обобщи г-н Шенк.
Той подчерта двете най-важни неща ,които обединяват  християни ,мюсюлмани и евреи-вярата в Бог и думите на Исус за обичта към ближния!
„Разликите между нас няма да изчезнат ,но ние трябва да ги уважаваме” подчерта проф. Шенк.Ректора на висшия ислямски институт доц.д-р Ибрахим Ялъмов изказа благодарността си към госта и подчерта:
”Целта на диалога не е да заличим различията ,а да потърсим общите неща и да приемем  и разберем другия!Едно от най-важните неща за разделяне на мюсюлмани и християни е страха от загубата на на религиознатаидентичност.Страхът може да се преодолее чрез един добронамерен и ползотворен  диалог.”
Студентите  също взеха участие с въпросите си към проф. Шенк!

Главно мюфтийство

7
Молитвите на Пророка Мухаммед (с.а.с.)

    „Всевишни, отдели греха от мен, така както Си отделил изтока от запада. Всевишни, пречисти ме от прегрешенията, така както бялата дреха се почиства от мръсотията.”

    „Всевишни, искам от Теб цялата знайна и незнайна благодат, с която сега ме даряваш и с която ще ме дариш в бъдеще. Всевишни, на теб се уповавам от явното и скритото зло, което сега ме сполетява и което ще ме сполети в бъдеще.”

     „Ако ме оставиш насаме със страстите вътре в мен, в такъв случай ще ме подтикнеш към слабостта, безпомощността, греха и прегрешението. Аз се надявам единствено на Твоята милост. Прости греховете ми, защото само ти можеш да прощаваш греховете. Приеми покаянието ми, защото Ти си Приемащия покаянието и Всемилостивия.”

     „Всевишни, пази ме от знание, от което няма полза, от сърце, което не настръхва, от ненаситна душа и от молитва, която не среща отклик.”

     „Всевишни, искам от теб постоянство в делата и решимост да вървя по правия път. Моля Те да ме дариш с благодарност за получената от теб благодат и да ме направиш достоен в богослуженията. Моля Те езикът ми винаги да изрича истината и сърцето ми да е винаги чисто.”

     „Всевишни, искам от теб единствено праведните дела, моля Те да бъда далеч от злодеянията и да обичам бедните.”

     „Всевишни, не ме отделяй от правия път! Всевишни, моля те за благочестие, непорочност и душевно богатство.”

    „Всевишни, дари ни с благополучен край във всичките ни дела, пази ни от унижение на земята и мъчение в Сетния ден.”

Източник

8
Главния мюфтия Мустафа Хаджи: За нас родината ни България е скъпа

„Относно събитията от миналия петък ние, като български граждани мюсюлмани дълбоко осъждаме провокациите, които бяха отправени от ПП Атака към молещите се пред софийската джамия.

Обръщаме се към целия български народа, да се противопоставим на подобни опити, тъй като за нас родината ни България е скъпа”, заяви на пресконференция днес в Главно мюфтийство Главния мюфтия Мустафа Алиш Хаджи. Той посочи, че чрез такива ексцеси се потъпква святостта на родината. Висшия духовник призова цялото българско общество за подкрепа без значение от кого ще бъдат следващите провокации. „Против сме срещу опитите,  за насаждане на омраза между хората независимо какви и кои са те”, каза Главния мюфтия. Мюсюлманите прикани, да не се  подават на провокации, защото религиозните хора са силни духовно. По думите му когато няма провокации  и никой не дразни мюсюлманите, те провеждат своите молитви мирно и спокойно. Фактът, че джамията е крайно недостатъчна за желаещите да се молят в празничните петъчните и байрамски дни накарало изповеданието, да се обърне към Столична община за отреждане на терен, за втори молитвен храм. „За съжалени ние не сме получили такъв”, каза мюфтията. Това ги накарало да подадат молба, за  разрешение да проектират и изградят храм, на закупен със дарения терен на изповеданието в „Малинова долина”. Средствата за който били  дарени от организацията „Ислямска конференция”. „Целта ни бе да предотвратим това, което виждаме всеки петък, хора изпълняващи молитвата си на тротоара. Ние също не одобряваме това, но за съжаление досега нямаме никакво разрешение. Призоваваме компетентните органи, да ни разрешат проектирането на втората джамия, за да може тази част от мюсюлманите изпълняващи молитвата навън, да бъдат насочени там”, заяви главния мюфтия. Според него по този начин останалите гражданите нямало да се  дразнят от молещите се на улицата мюсюлмани.

Главно мюфтийство

9
Декларация на мюсюлманската общност в област Благоевград

Относно събитията от 20. 05. 2011г., пред джамията “Баня Башъ” в гр. София по време на задължителната за мюсюлманите петъчна молитва-ДЖУМ`А НАМАЗ.

Ние, мюсюлманите от област БЛАГОЕВГРАД,представлявани от Районно мюфтийство-Благоевград  и  мюсюлманските настоятелства,
водени от чувството за справедливост, полагайки всички необходими усилия за запазване на етническия и религиозния мир в Република България, стремейки се към изпълнение на конституционното ни задължение за запазването на обществения ред и просперитета на родината ни, Декларираме:

1.Настояваме да се потърси отговорност от Администрацията на Столична община за недалновидното и безотговорно разрешение за провеждането на митинг от ПП „Атака” в непосредствена близост до единствената функционираща джамия в гр. София, с което разрешение се създаде реална предпоставка за безпрецедентния за родината ни и срамен за страната ни инцидент, при който пострадаха български граждани в стрмежа си да упражнят конституционно гарантираното им право – правото на вероизповедание.
2.Осъждаме провокативните и противо-кoнституционни прояви на депутати и активисти на ПП „Атака” пред джамията “Баня Башъ”, които осуетиха нормалното изпълнение на задължителната за мюсюлманската общност  петъчна молитва, и изложиха на опасност живота и здравето на граждани, изповядващи исляма, като изразяваме съчувствие и състрадателност към пострадалите, станали жертва на грозен политически предизборен пиар.
3.Очакваме Изпълнителните, Законодателните и Правораздавателни институции в Република България да потърсят отговорност на организаторите и съучастници на това унизително за мюсюлманската общност  и срамно за родината ни деяние, с което устоите на Демокрацията и авторитетът на България бяха силно подкопани, както и да отстранят причините и предпоставките, водещи до подобни деяния.
4.Апелираме Общинските администрации да не допускат провеждането на политически митинги в близост до религиозни храмове с цел да се предотвратят ексцесии, подобни на тези от 20. 05. 2011г. пред джамията в гр. София.
5.Декларираме ,че ще продължим да отстояваме правото си за свободно изповядване на нашата религия-ИСЛЯМ по всички допустими от законните ни методи и действия.Няма да допуснем който и да е той,да ни попречат да изповядваме нашата ни религия,както в джамиите ни така и извън тях.
6.Молитвените храмове/мюсюлмански,християнски,юдейски и др./ са неприкосновено религиозно пространство,където никой трезво мислещ човек няма право да го оскверни или напада включително и неговите посетители.Затова апелираме към парламента,за промяна на законодателството,където да се запише,че всяко посегателство на религиозните храмове/чупене,драскане,кражба и др./да бъде третирано като тежко престъпление ,за което да се наказва със затвор.
7.Приканваме всички мюсюлмани и християни, и цялото българско общество към проявяване на благоразумие, мъдрост и прозорливост, като не се поддават на подобен род евтин предизборен провокативен популизъм, както и към полагане на усилия за съхраняване и изграждане на мирното и спокойно съжителство в Република България.

Главно мюфтийство

10
Парламента осъди със декларация действията на Атака пред софийската джамия

Парламента осъди със декларация действията на ПП Атака, от миналата седмица пред софийската джамия „Баня Башъ”.

Със 127 гласа "за" народните представители приеха тази сутрин, преди парламентарния контрол, осъдителния документ. Декларацията бе представена от лидер е на Съюза на демократичните сили Иван Костов, който предишния ден лично събра подписите на своите колеги Красимир Велчев, Ангел Найденов, Лютви Местан. Според Костов декларацията дава гаранции на нашите партньори от НАТО и ЕС, че България няма да се превръща в ксенофобска и няма да провокира етническия мир. 
Текстът на декларацията гласи: „Народните представители осъждат категорично агресията на ПП „Атака” на 20 май 2011 г. срещу вярващите в центъра на столицата. Особено скандално е, че това е направено в свещения за мюсюлманите петъчен ден по време на задължителната им молитва. С тези свои действия тази партия се изолира от българското демократично общество. Поведението й е дълбоко чуждо на българския народ, на неговата религиозна търпимост и етническа толерантност. Изразяваме дълбока загриженост от опитите да бъде подкопан етническия мир и да се създаде напрежение между българските граждани на религиозна основа. След своя опит за агресия срещу етническия мир, създаващ заплаха за националната сигурност на Република България, ПП „Атака” е опасна за управлението в страната”.
Народните представители настояват още всички компетентни държавни институции, включително прокуратурата и съда, да предприемат необходимите мерки и да осигурят спазването на Конституцията и на законите на страната, се казва в приетия с голямо мнозинство документ.

Главно мюфтийство

11
Х. Хафъзов: Забрана на "Атака" не преодолява ислямофобията

Забрана на партия "Атака" няма да реши проблема, ако в българското общество назряват тенденции на антагонизъм към исляма, към мюсюлманите в страната, заяви главният секретар на Главното мюфтийство в България Хюсеин Хафъзов в интервю за БГНЕС.

"Нашата институция е деполитизирана, въпреки, че аз лично не съм аполитичен. По принцип добра е идеята да се забрани една партия, ако тя вреди на обществото, но това не е начинът. Това не е начинът да се решат проблемите или да се излекуват язвите в едно общество", казва Хафъзов. Ако има процеси на ислямофобия, които са насочени към исляма като религия под оправданието, че има заплаха от ислямизъм или тероризъм - най – добрият начин е учебно – възпитателният процес, който трябва да бъде засилен в посока толерантност, диалог и взаимно съжителство, твърди той. "Това е най – важният начин – културата, образованието, четенето на книги ще спаси тази нация от разруха. Не забраната на партиите, това не е толкова демократично. Звучи добре, но не решава проблемът, защото тази ниша ще бъде веднага поета и запълнена от други партии или от нова партия. Така, че това не е най - доброто – обществото ни трябва да се вразуми по съвсем други начини", твърди главният секретар на Главното мюфтийство на мюсюлманското изповедание в България.
"Има такива механизми – всяка една държава има механизми, чрез които може да заздрави общественото мнение. Аз съм против отново казвам забраната на партия "Атака", но ако има повдигане на въпроса дали трябва да се забрани и партията ДПС – моят отговор е да, ако ДПС вземе мегафони – отиде пред "Александър Невски" и пусне езан по време на биенето на камбани или докато вътре протича литургия. В такъв случай наистина тази партия става опасна за всички ни и не трябва да има търпимост към нея, но аз не наблюдавам такива процеси, още повече, че някои твърдят, че това е в полза на ДПС – цялата тази ситуация помага на ДПС. Не съм сигурен в това, защото наистина ролята на ДПС е много голяма през последните 20 години, но част от мюсюлмани си задават въпроса дали наистина тя е работила в правилната посока в заздравяването на гражданското общество, в преодоляването на тези комунистически методи, похвати и цели.
Дали ги е преодоляла напълно или по-скоро дали тя е спомогнала за преодоляването им и дали в момента обществото ни би могло да бъде наречено в пълния смисъл на тая дума демократично, защото може би трябваше да се даде по-голям превес и значение именно на демократичните процеси – да бъде превъзпитано поколението или да бъдат превъзпитани поколенията да бъдат по-толерантни, да бъдат по чувствителни на тема различен етнос, различна култура, а това виждаме, че не се е случило, следователно ние имаме забележки към ДПС, като смятаме, че тепърва те трябва да променят своята визия, своя метод на работа и своята стратегия по отношение точно на тези проблеми", казва Хафъзов.
В коментар за случилото пред джамията в София по време на петъчната молитва той казва: "Това, което се случи показа, че все още ние не сме израснали като гражданско общество и като нация, защото, забележете, ако някои, било то представители на политическа партия "Атака" или друга част от обществото, се дразнят от някаква проява на мюсюлманската общност в страната, това ясно показва, че все още няма истинска, неподправена, искрена търпимост между религиозните общности в страната. Ако християните или, който и да било друг от българското общество не иска, не желае, не проявява търпение към моите искания, към моето желание да изповядвам и проповядвам свободно религията си, тогава за каква търпимост говорим. Има една тенденция да се лансира следната идея – ние не сме против исляма и мюсюлманите, но по-добре нека те да не демонстрират своята религиозност. Ако аз не мога да демонстрирам или да проявявам своята религиозност свободно, следователно има по някакъв начин ограничения да живея или да изповядвам исляма си, религията си само в дома си. Това се случваше преди 89-та година".
Колкото до обвиненията за проповядване на радикален ислям в джамиите Хюсеин Хафъзов казва: "Това понятие е вменено и натрапено на мюсюлманската общност. Понятието, терминът "радикален ислям" не се изучава в ислямското богословие. Това е термин, който се опитва да обясни политическо-икономически и идеологически процеси на обществата в целия свят. Ние твърдим, че ислямът е един. Той няма по-радикална или по-либерална проява. Разбира се, както във всяко едно общество, така и в българското има по-религиозни и по-малко религиозни мюсюлмани и това е нормален процес, това не трябва да плаши никого. Това, че част от мюсюлманите са по-религиозни не означава, че те са по-радикални. За съжаление обаче манипулациите и спекулациите стигат до там да се обвиняват по-религиозните в екстремни действия, които никъде и никога не са се проявявали".
Колкото за високоговорителите в джамията, Хафъзов казва: "Единствено и само през петъчните молитви се използват не високоговорителите на минаретата, а на по-ниско ниво високоговорители за петъчни молитви. Това се налага заради спецификата на нашата петъчна молитва. Нека първо да кажа следното: софийската джамия е с капацитет 600 до 700 човека, ние препълваме джамията като използваме и втория етаж, който е предназначен за жени. Жените нямат възможност, но те не са и задължени да посещават петъчната молитва, затова отнемаме и тяхното право, което е много силна дискриминация от наша страна, но поради липса на място – ние използваме и втория етаж. Ние използваме и личната стая на имама – там където е неговия офис – използваме стаята му за петъчна молитва. Ние използваме всички коридори, понякога използваме широките пространства на прозорците, използваме и мястото, където стоят натуриите, с извинение – прахосмукачки, метли, пантофи – използваме и тези помещения и в джамията се събират около 900 богомолци.
Въпреки това потокът от богомолци е толкова голям, мюсюлманите в София са достатъчно, за да препълнят тая джамия – да напълнят и двора, където се събират около 200 богомолци и преливат навън на улицата. Разберете няма как да ги върнем, няма как да ги изгоним – това е кощунство. Ако мюфтията или някой друг администратор на Главно мюфтийство излезе пред това множество и каже: Братя идете си няма място за вас! Ние ще сме извършили изключително голям грях, а също така ще получим изключително силни удари от страна на мюсюлманите – те ще негодуват, ще протестират. Поради тази причина няма как да не се съобразим с реалностите. Те се молят навън, не защото вътре има място, а не влизат или защото нямат желание или защото се опитваме да демонстрираме, да провокираме – ето ние сме толкова много, че имаме нужда от джамия, защото наистина имаме нужда от джамия", каза Хюсеин Хафъзов.
Той добавя, че затова имат желание да изградят втори храм в София. Защото мюсюлманите са много в града – туристи, работници, студенти, а не защото София се ислямизира. От 9 години имат такъв терен в кв. "Малинова долина". "Ние предвиждаме да изградим ислямски комплекс, в който да се помещава Висшият ислямски институт, за да получи акредитация по законите на страната. Съответно там беше предвидено да се построи и джамия, която да бъде използвана от студентите, които също се молят в тази джамия и съответно да бъде използвана от персонала на Института, от Главно мюфтийство, тъй като е редно там да бъде изграден и комплекса на Главно мюфтийство с нови офиси, с нови възможности. Там е предвидено да бъде построена и една голяма ислямска библиотека, която ще бъде отворена за всички", каза той, но за съжаление нямат отговор от общината.
"Благодарейки на всички български граждани, които проявяват разбиране, отново се обръщам и към другите, които не проявяват: Разберете, че наистина имаме нужда от това, което използваме като мегафони, като тротоар. Това не е наш каприз, проявете разбиране, защото ние обичаме своята религия, призоваваме ви към християнско смирение, към любов. Любов, на която ни учи и Исус Христос и Мохамед – да обичаме ближния си, да обичаме и врага си, въпреки че аз не виждам врагове в това общество. Така или иначе трябва да живеем заедно и нека да проявим разбиране към различното, към това, което е необходимост от гледна точка на религията. Ако ние прекалим с нещо ще бъдем коригирани от самото ни общество. Но имаме контакт с всички мюсюлмани в страната, чрез имами, чрез мюфтии – те са много сериозно обезпокоени и уплашени от това, което се случва. Вярвайте, че наистина в момента мюсюлманите по населени места, особено в провинцията са настръхнали от това, което се случва. Те смятат, че това не са случайни процеси – винаги търсят нещо подмолно, казват, че това е някаква по-голяма стратегия, някакъв замисъл, който е по-дълбок и се притесняват, че има връщане към стари методи, към стари прийоми, стари недемократични процеси и се плашат от това. Плашат се не само религиозните, но и нерелигиозните мюсюлмани.
Затова аз призовавам към всички, обръщам се към всички и мюсюлмани и немюсюлмани. Нека да се обичаме, нека да живеем заедно – това е нашето бъдеще. България е нашата Родина никога не сме били против това всеки да проповядва и изповядва своята религия свободно. Нека и никой да не бъде против нас. Обръщам се към силните български патриоти, към националистите, към хората, които носят това свято чувство патриотизма в сърцето и душата си – патриотизмът нека да бъде проявен по следния начин: когато излезем пред блока си - окопаем градинката, почистим около блоковото пространство, когато боядисаме парапета, когато облагородяваме страната си, когато плащаме данъците си, когато работим усилено за изграждането на едно модерно, цивилизовано, технологично общество – едно разумно, културно общество. Това е бъдещето на патриотизма, всичко останало е вредно, патриотизъм или национализъм не се прави, когато се коментира или когато се напада чуждото, различното, защото по този начин ще се окаже, че има деспотизъм, има диктатура на мнозинството. Патриотизмът трябва да цени своето, да го развива без да закача чуждото – всеки да работи за своята култура, без да пречи на останалите култури, затова отново моят призив към всички български националисти е заедно да обичаме тази Родина. Нека да не си я поделяме, а да живеем заедно в нея и по този начин ще видим, че и обществото ни ще бъде свободно, по-спокойно, по – сигурно и България ще просперира", заяви Хюсеин Хафъзов.

БГНЕС

12
Главния мюфтия Мустафа Хаджи: Цялата нация трябва да се обедини срещу прояви, като тази пред софийската джамия

“Мисля, че цялото българско общество трябва да се опълчи срещу такива наченки на крайни демонстрации, ако искаме да ни има и утре.

Цялата нация трябва да се обедини в тази борба срещу деяния, като тези на Волен Сидеров, защото те не заплашват само мюсюлманите, а и християните въпреки, че той самия е богослов”, заяви Главния мюфтия, за събитията пред софийската джамия „Баня Бащъ”.  По думите му всички са потресени от това, което стана в София. „България е член на Европейския съюз, ние навсякъде казваме, че ние в България живеем мирно и добросъседски. Но въпреки това бяхме свидетели на тази грозна сцена пред софийската джамия. Много сме притеснени от това, което се случи и за нас е изключително важно компетентните органи да си свършат работата, защото е важно това да не се повтаря”, изтъква духовника водач. Повторението според него може да открехне вратата и за други проблеми. Той съобщи, че те не организират нищо в страната, но мюсюлманите от отделните мюсюлмански настоятелства утре след петъчната молитва щели да приемат декларации за съпричастност на пострадалите мюсюлмани пред софийската джамия.
Главно мюфтийство осъжда направеното от политическа партия Атака. Юристите на изповеданието подготвяли жалби, както до прокуратурата, така и до съда. „Ще бъде направено всичко възможно от юридическа гледна точка да се защитят правата на мюсюлманите. Имаме подкрепата и на останалите религиозни деноминации в страната, Българската православна църква, Еврейския религиозен съвет”, сподели Главния мюфтия.  По думите му изключително важно било да се запази етническия мир не само сред мюсюлманите, а и в цялата страна. Като пример за добросъседство определи д-р Мустафа Хаджи  за виртуалната инициатива „Цвете за свободата на България”. По информация на Мюсюлманското изповедание следващата седмица ще бъде свикан Национален съвет за религиозно сътрудничество, където щели да се обсъдят тези и други проблеми.

Главно мюфтийство

13
СУРА 70. НЕБЕСНИТЕ СТЪПАЛА (АЛ-МААРИДЖ)

Сура «ал – Мааридж»

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِِ

В името на Аллах, Милостивия, Милосърдния!

 1. Един човек попита за неизбежното мъчение.   سَأَلَ سَائِلٌ بِعَذَابٍ وَاقِعٍ
2Никой не ще го отблъсне от неверниците.   لِّلْكَافِرينَ لَيْسَ لَهُ دَافِعٌ
3. То е от Аллах, Владетеля на небесните стъпала.   مِّنَ اللَّهِ ذِي الْمَعَارِجِ

Всевишния е изобличил невежеството на упорстващите невярващи, които искат от Аллах по – скоро да извести за обещаното наказание. Те се присмиват над истината, явно я отричат и считат предупреждението на Пратеника на Аллах с.а.в за невъзможно. За тяхното упорство и неверие те ще бъдат удостоени с наказания, които никой не е в сила да предотврати или отмени. Един от тези, които считат Корана за лъжа, бил ан-Надр б. ал-Харис ал – Кураши. Той се обърнал към Аллах със словата: «О Аллах! Ако това е истина, то изпрати на нас град от камъни от небесата и ни изпрати мъчително наказание».

Аллах непременно ще ги накаже. На едни Той ускорява страданията и ги наказва още в този свят. А на други Той дава отсрочка до Отвъдния живт, където ги очаква безмилостно наказание. Ако те бяха познали Аллах и Неговото величие, величието на силата Му и абсолютното съвършенство Неговите имена и качества, то не биха търсили Божието наказание, а биха се покорили на Аллах и биха Го споменавали с почит. Затова Аллах подчертава своето величие, опровергавайки тези най –  непристойни и необмислени речи. Той описва себе си като Владетеля на степените, т.е. Владетеля на величието и почитта, на могъществото и върховната власт над всички творения.


 4. Ще се въздигнат към Него меляйкетата и Духът [Джебраил] в Ден, колкото петдесет хиляди години,   تَعْرُجُ الْمَلَائِكَةُ وَالرُّوحُ إِلَيْهِ فِي يَوْمٍ كَانَ مِقْدَارُهُ خَمْسِينَ أَلْفَ سَنَةٍ


Това се отнася за всички души – и добродетелни, и грешни. След смъртта душата на праведника се възнася към Аллах, и пред нея едно след друго се откриват небесата, докато, накрая, тя не достигне седмото небе, над което се е възцерил великия и могъщия Аллах. Обитателите на небесата приветстват душата и се молят за нея, и тя изпитва невероятно щастие от близоста към своя Създател и ликува за това. Оказва и се заслужена чест и щедра похвала. Душата на  грешника също се издига към небесата, но на нея не разрешават да стъпи даже на първото небе и я връщат на земята.

Всевишния е съобщил, че меляйкетата и духа отивайки към Аллах, преодоляват огромни разстояния в продължение на един ден благодарение на това, че Аллах е облегчил за тях този път и и ги е направил нежни и меки творения, надарени с висока скорост. Придвижвайки се по този начин, те преодоляват разстоянието от началото на изкачването до края, където завършва висшия свят, за петдесет хиляди години. Такова е великото царство на Аллах. Това е – необятната вселена, състояща се от висш и земен свят. Сътворил ги е и ги управлява един цар – Величественият Аллах.

На Него му е известно всичко, което се случва в душите им и което извършват техните ръце, какво ги очаква в земния живот и в отвъдния живот. Той е милосърден към Своите раби и добродетелен към тях. Неговата милост обхваща всичко съществуващо, и всичко което се подчинява на Неговите закони: законите на вселената, законите на шериата и законите на справедливото възмездие.

Горко на тези, които не са познали Неговото величие, които са търсили неговото наказание, и желаят да изпитат могъществото на Аллах или за да се убедят в Неговата безпомощност!

Хвала на Аллах, кроткия и състрадателен Господ, който е отсрочил деня на своето възмездие до определения срок и не оставя Своите раби в забвение. Те го обожават, а Той търпи тяхната несправедливост и даже ги дарява с благоденствие и препитание.

Такова е едно от тълкуванията на този благороден айет, от който следва, че става дума за изкачването на меляйкетата и душата в този свят. За това също свидетелства текста на предишният айет.

Съгласно друго тълкуване, това ще се случи в Деня на възкресението, когато Всевишния Аллах ще демонстрира на рабите Своето могъщество и величие в пълна мяра. Те ще видят, как меляйкетата и душите ще се изкачват към Аллах и ще се спускат от Него, изпълнявайки божествената воля и изпълнение на неговите указания.

Що се отнася до споменатите петдесет хиляди години, то това означава, че Съдния ден ще бъде мъчителен и продължителен, и само на правоверните Всевишния Аллах ще облегчи това чакане.


5. затова търпи с прекрасно търпение [о, Мухаммад  !   فَاصْبِرْ صَبْرًا جَمِيلًا


Търпеливо призовавай своя народ към Аллах, и нека търпението твое бъде неизчерпаемо. Изпълнавай своя дълг, не знаейки нито досада, нито разочарование. Бъди покорен на волята на Аллах, проповядвай сред Неговите раби единобожието и не обръщай внимание на това, как те отказват да те последват и не желаят да спечелят вечните блага в дженннета. Наистина, търпението допринася в това дело огромна полза.


 6. Те го виждат далечен.   إِنَّهُمْ يَرَوْنَهُ بَعِيدًا
7. А Ние го виждаме близък.   وَنَرَاهُ قَرِيبًا


Тук става въпрос за Деня на възкресението, когато невярващите ще получат наказанието, което те са търсили. Но днес те не са способни да различат истината. Те са толкова нещастни и очудени, че възкресението, което ги очаква, им се вижда много далеч. Аллах обаче казва, че този ден близко. Въпреки това, Той е добър и прощава, и затова не бърза с наказанието. Той знае, че то непременно ще настъпи, а всичко, което непременно идва, може да се счита за близко. По - нататък Всевишния Аллах описва ужасите на Съдния ден и казва:


8. В този Ден небето ще е като разтопена мед  (или като масло; или кървав гной),   يَوْمَ تَكُونُ السَّمَاء كَالْمُهْلِ
9. и планините ще са като вълна,   وَتَكُونُ الْجِبَالُ كَالْعِهْنِ


В този ден ще се случат велики събития. Небето ще наподобява разтопен метал, т.е. ще гърми и тряска, подобно на разтопено олово, и ужасите от тази картина ще бъдат неописуеми. Планините ще бъдат меки, като разчесана вълна, а след това ще се превърнат в развеяна прах и ще изчезнат.

Когато подобни неща се случат с тези могъщи създания, то какво да кажем за слабия човек, който ще има безмерна тежест и бреме от неговите грехове? Наистина, неговата душа ще отиде в петата, и той ще се отрече от всички, които са го обкръжавали.


10. и не ще пита приятел за приятеля,   وَلَا يَسْأَلُ حَمِيمٌ حَمِيمًا
11. въпреки че ще се виждат. Престъпникът ще желае, да би се откупил от мъчението в този Ден с децата си,   يُبَصَّرُونَهُمْ يَوَدُّ الْمُجْرِمُ لَوْ يَفْتَدِي مِنْ عَذَابِ يَوْمِئِذٍ بِبَنِيهِ
12. своята съпруга и своя брат,   وَصَاحِبَتِهِ وَأَخِيهِ
13. и рода си, който го подслонява,   وَفَصِيلَتِهِ الَّتِي تُؤْويهِ
14. и всички, които са на земята, само за да се спаси.   وَمَن فِي الْأَرْضِ جَمِيعًا ثُمَّ يُنجِيهِ
 

Човек ще види своите някога любящи го и любими роднини и приятели, но ще бъде съвършенно безразличен към тях, и затова той даже няма да се поинтересува за техните дела. Ще прекъснат родствените връзки, и ще изчезне бившата любов. Всеки човек ще се интересува само от собствената си съдба. Освен това, грешника ще иска да се откупи от наказанието с роднините си, които в този свят често са му помагали и съдействували. Нито един човек няма да може да помага на друг, а тези, които ще получат право да се застъпят за когото и да е, ще се застъпят само с позволението на Аллах. И даже ако грешника се опита да се откупи от справедливото възмездие с всички хора които той познава, или даже всички жители на земята, това няма да му помогне.


15. Ала не! Това е лумнал Огън,   كَلَّا إِنَّهَا لَظَى
16. смъкващ кожата,   نَزَّاعَةً لِّلشَّوَى
17. зове той всеки, който обръща гръб на вярата и се отвръща   تَدْعُو مَنْ أَدْبَرَ وَتَوَلَّى
18. и трупа, и не раздава.   وَجَمَعَ فَأَوْعَى
 

Те няма да могът да надхитрят Аллах и няма да намерят за себе си помощник. Ще стане обещаното от техния Господар, и тогава ни роднини, ни приятели ще се притекът на помощ на невярващите. Тяхната съдба ще бъде лумналият адски огън, който изгаря със своята жар всички части на човешкото тяло и всички вътрешни органи. Той зове към себе си тези, които са отхвърлили истината и считали за ненужно да я следват, който е трупал състояние и не е раздавал от него, което е могло да му допринесе полза и да го защитити от ада. И ето сега Огъня в преизподнята го зове към себе си и е готов да го погълне, разгорявайки се с нова сила.


19. Човекът бе създаден колеблив ,   إِنَّ الْإِنسَانَ خُلِقَ هَلُوعًا
20. щом го настигне злото страхлив,   إِذَا مَسَّهُ الشَّرُّ جَزُوعًا
21. а щом го настигне доброто ­скъперник.   وَإِذَا مَسَّهُ الْخَيْرُ مَنُوعًا
 

Човек е страхлив и колеблив, и тази черта изначално е присъща на неговия характер. Той се безпокои от това, какво може да го сполети нищета или болест, че той може да се лиши от любими вещи, любим човек или син. Той не иска да понесе твърдо тежеста на Божието предопределение и доволствува със своята съдба. Тпй не раздава от това, с което го е дарил Всевишният Аллах, не благодари на Господа за Неговата милост и добро. Изпадайки в беда, той се безпокои само за себе си, как да се спаси от нея, и отказва да помага на другите.


22. освен отслужващите молитвата,   إِلَّا الْمُصَلِّينَ
23. които в своята молитва са постоянни,   الَّذِينَ هُمْ عَلَى صَلَاتِهِمْ دَائِمُونَ
24. и в чиито имоти е заделен дял   وَالَّذِينَ فِي أَمْوَالِهِمْ حَقٌّ مَّعْلُومٌ
25. за просяка и бедняка,   لِّلسَّائِلِ وَالْمَحْرُومِ
26. и които смятат за истина Съдния ден,   وَالَّذِينَ يُصَدِّقُونَ بِيَوْمِ الدِّينِ
27. и които се страхуват от мъчението на своя Господ,   وَالَّذِينَ هُم مِّنْ عَذَابِ رَبِّهِم مُّشْفِقُونَ
28. мъчението на техния Господ не е безопасно,-   إِنَّ عَذَابَ رَبِّهِمْ غَيْرُ مَأْمُونٍ
29. и които целомъдрието си пазят,   وَالَّذِينَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ
30. освен за техните съпруги или за владените от техните десници. Те не ще бъдат упреквани.   إِلَّا عَلَى أَزْوَاجِهِمْ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُمْ فَإِنَّهُمْ غَيْرُ مَلُومِينَ


Изброените качества в предишните айети не се отнасят за извършващите молитвата, които притежават тези качества истинно вярващите, затова че в радост те благодарят  на Аллах и вършат праведни дела заради това, че Аллах а.в ги е дарил с благо, а в мъка търпеливо носят трудностите и се надяват на възнаграждение от Всевишния. Те редовно извършват задължителната молитва в определениото за тях време, изпълнявайки всички изисквания. Те не са като тези, които въобще не извършват намаз, или го извършват от време на  време, не придържайки се към установените правила. Те раздават зекят и доброволна саадака на просещите милостиня и нуждаещите се бедни, които не просят от хората помощ и на които другите не обръщат внимание.

Те вярват във всичко, за което е съобщил Аллах и съобщили Неговите пратеници, не съмнявайки се нито във въздаянието за извършените дела, нито във възкресението, готвят се към Последния живот и се стремят към него. Те знаят, че вярата в Съдния ден е невъзможна, ако човек не е убеден в правдивоста на Божия пророк и Писание. Те се страхуват от божието наказание и затова избягват всичко, което обрича човека на адските мъки. Наистина,от това наказание следва да се страхуваме и да се пазим от него.

Те пазят своите полови органи и не встъпват в любовни връзки, които е забранил Аллах.Те избягват прелюбодеянието, извращенията и разврата, нямат полова близост с жена (в аналния отвор) и по време  на менструация. Те също така пазят своите срамни места от любопитни погледи и позволяват да се докоснат до тях само тези, на които това е разрешено. Те странят от всеки, който може да ги доведе до порок или разврат. Те имат полова близост само със своите жени и не заслужват порицание.


31. А които се стремят към друго освен това тези са престъпващите.   فَمَنِ ابْتَغَى وَرَاء ذَلِكَ فَأُوْلَئِكَ هُمُ الْعَادُونَ


А що се отнася до тези, които не желаят да се ограничават  със своите жени, то те престъпват предела на позволеното от Аллах и извършват забраненото. Този айет свидетелства за това, че временния брак е забранен в шериата, ако жената, с която встъпват в подобна връзка, не се явява жена, позволена според шерията.

 
32. И които повереното на тях, и техния обет съблюдават,   وَالَّذِينَ هُمْ لِأَمَانَاتِهِمْ وَعَهْدِهِمْ رَاعُونَ
33. и които в своите свидетелства са правдиви,   وَالَّذِينَ هُم بِشَهَادَاتِهِمْ قَائِمُونَ
34. и които молитвите си усърдно отслужват,   وَالَّذِينَ هُمْ عَلَى صَلَاتِهِمْ يُحَافِظُونَ
 

Те пазят повереното им за съхранение и полагат усилия за това, да изпълнят своето задължение и даденото обещание. Това се отнася към всички задължения, които поема човек. Това е – обет, който той дава на своя Господ и за които не казва на никого, освен Аллах, тайни и ценности, които му са доверяват другите хора, а също обещания, които той дава. Към тях се отнася и завещанието, което Аллах е взел от цялото човечество. Затова следва да се помни, че човек ще бъде питан даже за това, изпълнил ли е той дадените обещания или не.

Те също така свидетелстват само за това, което им е известно, без преувеличение или умаление. те не скриват истината, стараят се да подържат своите роднински и приятелски връзки. Те са верни и правдиви с цел, да спечелят задоволството на Аллах. Всевишния е казал:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ كُونُواْ قَوَّامِينَ بِالْقِسْطِ شُهَدَاء لِلّهِ وَلَوْ عَلَى أَنفُسِكُمْ أَوِ الْوَالِدَيْنِ وَالأَقْرَبِينَ إِن يَكُنْ غَنِيًّا أَوْ فَقَيرًا فَاللّهُ أَوْلَى بِهِمَا فَلاَ تَتَّبِعُواْ الْهَوَى أَن تَعْدِلُواْ وَإِن تَلْوُواْ أَوْ تُعْرِضُواْ فَإِنَّ اللّهَ كَانَ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرًا

«О, вярващи, бъдете твърди в справедливостта, свидетели в името на Аллах, дори и срещу вас самите или срещу родителите и най-близките! Дали е богат или беден ­Аллах е най-достоен за всеки от тях. И не следвайте страстта, за да не се отклоните! И ако изопачите или се откажете [от свидетелстване] сведущ е Аллах за вашите дела.» (4:135).

Те не пропускат своите молитви и ги извършват по най – прекрасния начин.


35. те ще бъдат на почит в Градините.   أُوْلَئِكَ فِي جَنَّاتٍ مُّكْرَمُونَ


Правоверните, надарени с тези качества,ще бъдат на почит в дженнетските  градини. Аллах ще им окаже велика чест и ще ги дари с вечно блаженство,от което се омайва  душата и наслаждават очите. Наистина, те ще пребъдат в него во веки веков.

По такъв начин, Аллах е охарактеризирал своите щастливци и преуспяващите раби с най – съвършенни качества. Те притежават прекрасен нрав, поклоняват се на Аллах и извършват намаз, а също така  се подчиняват на Аллах с тялото, душата и цялото си сърце,и се страхуват от Него. Благодарение на това пред тях се открива врата, водеща към добро и благополучие. Заради Аллах те раздават от своето богатство, изповядват правилни възгледи, придържат се към високия морал, изпълняват своите задължения пред Аллах и хората, следват принципите на справедливостта, пазят доверените им тайни и ценности, пазят своето целомъдрие и избягват ненавистните на Аллах порочни връзки.


36. Какво им е на неверниците, втренчили в теб погледи   فَمَالِ الَّذِينَ كَفَرُوا قِبَلَكَ مُهْطِعِينَ
37. отдясно и отляво на тълпи?   عَنِ الْيَمِينِ وَعَنِ الشِّمَالِ عِزِينَ


Всевишния е подчертал, колко  съблазнени са невярващите, които са се разделили на множество групи и общности, всяка от които се радва на това което има.


38. Нима всеки от тях копнее да влезе в Градината на блаженството?   أَيَطْمَعُ كُلُّ امْرِئٍ مِّنْهُمْ أَن يُدْخَلَ جَنَّةَ نَعِيمٍ
 

Защо невярващите желаят това? Те не са направили нищо за рая – те само са изпаднали в неверие и са отричали посланието на  Господа на световете. Затова по – нататък Аллах казва:


39. Ала не! Сътворихме ги от онова, което знаят.   كَلَّا إِنَّا خَلَقْنَاهُم مِّمَّا يَعْلَمُونَ


Няма да се сбъдне това което те искат, и няма да им помогнат дори лъжливите усилия. Нима Ние не ги сътворихме от изливаща се течност, излизаща между задната част на стомаха и гръдните кости. Те са слаби и не са в състояние да допринесът ни полза, ни вреда даже на самите себе си. Те не са властни нито над смъртта, нито над живота, нито над възкресението.


40. И не! Кълна се в Господа на изгревите и на залезите, Ние сме способни   فَلَا أُقْسِمُ بِرَبِّ الْمَشَارِقِ وَالْمَغَارِبِ إِنَّا لَقَادِرُونَ
41. да ги заменим с по-добри от тях. И не ще бъдем възпрени.   عَلَى أَن نُّبَدِّلَ خَيْرًا مِّنْهُمْ وَمَا نَحْنُ بِمَسْبُوقِينَ


Всевишния се кълне в изтока и запада, т.е. областите на  хоризонта, в които изгрява и залязва слънцето, луната и планетите. Аллах а.в се кълне в тях, защотото те съдържат в себе си ярки знамения, свидетелствуващи за истинността на възкресението и способността на Аллах да създаде отново своите творения след смъртта в техния първоначален вид. Нещо подобно произхожда и в този свят пред нашите очи. Всевишния е казал:

نَحْنُ قَدَّرْنَا بَيْنَكُمُ الْمَوْتَ وَمَا نَحْنُ بِمَسْبُوقِينَ عَلَى أَن نُّبَدِّلَ أَمْثَالَكُمْ وَنُنشِئَكُمْ فِي مَا لَا

تَعْلَمُونَ

«Ние отредихме смъртта за вас и не ще бъдем възпрени да променим такива като вас и да ви пресъздадем в нещо, което не ви е познато. » (56:60-61).


42. Остави ги да тънат и да се забавляват, додето срещнат своя Ден, който им е обещан!   فَذَرْهُمْ يَخُوضُوا وَيَلْعَبُوا حَتَّى يُلَاقُوا يَوْمَهُمُ الَّذِي يُوعَدُونَ


Ако невярващите са се убедили в неизбежнотста на възкресението и въздаянието и въпреки това продължава да отрича знаменията на Аллах и не ги приема, то остави ги. Нека да тънат забвение в словоблудие и порочни учения, забавлявайки се със своето вероизповедание, ядат, пият и се наслаждават на временни блага. Много скоро ще настане ден, който им е обещан, за тях Аллах е приготовил мъки и страдания. Такъв е изхода за всеки, който е затънал в лъжа и незаинтересованост!
 

43. Деня, в който ще излязат забързани от гробовете, сякаш се устремяват към идолите.   يَوْمَ يَخْرُجُونَ مِنَ الْأَجْدَاثِ سِرَاعًا كَأَنَّهُمْ إِلَى نُصُبٍ يُوفِضُونَ


Аллах е съобщил за това, което ще се случи с хората при възкресението. Те ще излязат бързайки и търпеливо ще се отзоват на зова на глашатая. В този час те няма да могът да не се подчинят на този зов и няма да се отърват от неизбежното. Те ще застанат пред Господа на световете мрачни, унижени и покорни.


44. със сведен поглед, покрити с унижение. Това е Денят, който им е обещан.   خَاشِعَةً أَبْصَارُهُمْ تَرْهَقُهُمْ ذِلَّةٌ ذَلِكَ الْيَوْمُ الَّذِي كَانُوا يُوعَدُونَ


Техните души ще са изпълнени с унижение и тревога, а очите ще бъдат празни. Неподвижни и безмълвни, те ще очакват присъдата си. Това е справедливо възмездие и това е обещание    на Аллах, което непременно ще се сбъдне!


http://redjep.wordpress.com/

14
ДРУГИ / Ислямски картинки
« -: 10 декември 2010, 10:13:11 »





























15
Кампания за набиране на средства



Уведомително писмо на Районно мюфтийство гр. Смолян

Уважаеми г-н Председател, Уважаеми мюсюлмани,

с настоящето писмо Ви уведомявам, че в началото на 2009 г. мюсюлманските настоятелства гр. Мадан-център и гр. Мадан кв. 25-та кандидатстваха с проекти по Европейските фондове за развитие на селските райони за реконструкция на молитвените домове (джамии).
В края на 2009г. и двата проекта за джамиите бяха одобрени на обща стойност 392 722 лева за джамията в гр. Мадан-център и 185 813 лева за джамията в гр Мадан-кв. 25-та. Като 70% от общата стойност на проектите ще бъде отпусната безвъзмездно от Европейските фондове, а останалите 30% от стойността на проектите трябва да бъде осигурена от самите Мюсюлмански настоятелста.

В предвид на непосилно големите суми и затруднението Мюсюлманските настоятелства сами да ги осигурят и постъпилите молби в Районно мюфтийство гр. Смолян от МН гр. Мадан-център и гр. Мадан кв. 25-та с наш вход. № 15.1.5-05/26.01.2010 г.,
Районно мюфтийство гр. Смолян обявява

кампания за набиране на необходимите средства, което ще продължи до 30. 05. 2010г., както следва:
Проект за джамията в гр. Мадан-център: Обща стойност на проекта: 392 722 лв.; Осигурени от ЕФ 261 471 лв, необходими за събиране - 131 251 лв.
Проект за джамията в гр. Мадан-кв.25: Обща стойност на проекта: 185 813 лв.; Осигурени от ЕФ 122 606 лв, необходими за събиране 63 207 лв.

Обща сума, необходима за двете джамии: 194 458 лв.

Предварително Ви благодаря за съдействието и помощта за реализирането на това добро дело.

Неджми Дъбов, районен мюфтия Смолян

Страници: [1] 2 3 ... 10