Покажи участието

От тук може да видиш всички публикации на този потребител.


Теми - mirvam

Страници: 1 [2] 3 4 ... 10
16
Антиислямската партия в Холандия печели ключови позиции

Крайнодясната партия на Герт Вилдерс успя да постигне много добър резултат на местните избори в страната. Това се случва три месеца преди парламентарните и е показателно за настроенията в една от най-либералните страни в Европа. Партията на свободата на Герт Вилдерс спечели мнозинство в един от големите градове Алмер и стана втора политическа сила в Хага. Победата на националистите идва само месец, след като холандското правителство се разпадна. Християндемократи и лейбъристи влязоха в открит спор относно това дали да пратят още войници в Афганистан. През това време Герт Вилдерс разви изключително агресивна антиислямска и антиимигрантска реторика. Според Вилдерс ислямът е ретроградна религия проповядваща насилие. Заради расистките си изказвания Вилдерс много често попада под ударите на правосъдието, но това още повече вдига авторитета му. Нещо повече, популярността му прераства, при това устойчиво, в електорален успех. Миналата година на изборите за европейски парламент той получи 15% от гласовете. Сега в Хага за него бяха гласували 21% от гласоподавателите, а в Алмер победата му бе безусловна. Популярността му продължава да расте няколко месеца преди парламентарните избори в страната през юни,и ако запази сегашното ниво, като се очаква дори да се представи по-добре, трудно би могло да се формира коалиция без негово участие. Името на Вилдерс нашумя преди две години след като представи антиислямския филм Фитна, който показва подбрани кадри на насилие вдъхновено от мюсюлманската религия. По-късно на Вилдерс бе забранено да влиза във Великобритания. Лидерът на крайнодясната партия гради образа си на основата на популистка реторика срещу системата и на постоянните антиимигрантски и мюсюлмански прояви. Например една от най-популярните муфрази е тази:“ако Мохамед днес беше жив, щеше да бъде съден за тероризъм, а аз лично щях да го изгоня от страната.“ Болестта на демокрацията Уморени от непрестанните политически борби, вихрещи се между традиционните партии и засилващото се напрежение заради увеличаващият се брой имигранти, избирателите припознават Вилдерс като отдушник. Интересен факт е, че самият Вилдерс е женен за унгарска имигрантка и е близък съратник на феминистката от сомалийски произход Аян Харси Маган. Същевременно Холандия през последните 20 години е изключително гостоприемна към имигранти мюсюлмани. Достатъчно е да припомним, че страната пое голяма част от потока бежанци след войната в Босна и Херцеговина, а голяма част от тях така и не се върнаха по домовете си.

Добра Дума

17
Днешната младеж живее в дискотеките

Отново познатия звън на будилника. Става, търка очи и прозявайки се, облича същите дрехи, както и вчера. Без никакво желание се запътва към до болка познатото му училище, където го очакват само контролни, изпитвания и нови уроци, които са напълно безсмислени за него. През целия ден стои полузаспал на чина и чака с нетърпение да чуе последния звънец за деня. Чувайки го, скача, нахлузва раницата си и се запътва към вкъщи, където отново ляга да спи. На замръкване се събужда и поема към най-близкото кафене. За да се ободри, изпива две-три кафета, но не след дълго решава, че тази обстановка не е достатъчна ‘забавна’ за него, защото той все пак е тийнейджър и трябва ‘ да се наслаждава на живота, докато е млад’. Точно тази е причината да се запъти към кварталната дискотека – мирис на алкохол, цигарен дим, заглушаваща ушите музика, оскъдно облечени момичета ... Тук той се ‘забавлява’ цяла нощ, ‘наслаждава се’ на живота...

На зазоряване се прибира вкъщи мъртво пиян. Родителите му дори не забелязват неговото състояние, защото са свикнали да го виждат в подобни ситуации ...

Да, скъпи братя и сестри! Точно такова е ежедневието на повечето тийнейджъри, не само в България, но и навсякъде по света. Те не знаят за какво живеят! Не са се замисляли за това, дори когато са били в състояние да мислят!

Днешната младеж живее един напълно безсмислен живот! Води много объркан начин на живот, живот - без цел и посока. Младежите в днешно време се стремят към постигане на колкото се може повече и повече земни облаги. Те са погълнати от лукса. Живеят с единствената цел - да се забавляват. Начинът им на живот е най-близък до начина, по който живеят животните. Аллах (С.Т.) ги описва като “глухи, неми, слепи”. В Корана Той казва още:”Аллах е запечатал и сърцата, и слуха им, и пред техните погледи има преграда. За тях има огромно мъчение.” (Сура Кравата:7)

Но по-големият проблем е, че доста голяма част от мюсюлманските младежи подражават на мнозинството. Те се движат с масата младежи, които не са тръгнали по добър път.

Всеки от нас би се почувствал неудобно, разбирайки че има младежи от мюсюлманската общност, които не знаят значението на нито един хадис, а в същото време могат безпогрешно да изпеят петте най-известни песни на Азис или на някой чуждестранен изпълнител, никак не би ги затруднило да разкажат подробно за личния живот на останалите фолк-знаменитости, които дори са изградени като идоли в съзнанията на повечето от тях.

Труден за възприемане е фактът, че много малко мюсюлмански младежи могат да разкажат за живота на Пратеника (С.А.С.), а някои дори не могат да назоват името на втория халиф. Срещат се дори такива, които не могат да кажат коя е най-дългата сура в Корана... Чудя се ... Коя ли е основната причина за неграмотността ни в тази област?! Не ми отнема много време да стигна до извода, че една от причините е отрицателното влияние на приятелите ни, неверници. Те ни оказват голямо влияние, тъй като се интересуват от съвсем различни неща. Въпреки всичко това, никога не е късно да изоставим приятелите си, които ни оказват негативно влияние, които ни ‘ дърпат’ по лошия път.

Скъпи братя и сестри, време е да осъзнаем, че не сме като останалите. Ние следваме други цели, вълнуват ни съвсем други неща. Ние трябва да бъдем по-отговорни от нашите приятели и съученици, които ‘ходят там, където ги отвеят ветровете’. Ние сме различни, защото имаме за цел удовлетворението на Аллах (С.Т.), спечелване на неговото задоволство и влизането в Дженнет, докато неверниците се стремят да достигнат земни облаги, безстойностни за нас.

Мили братя и сестри, ако някои от вас са тръгнали по пътя, по който се движи заблудената тълпа от младежи, то откажете се от него. Той няма да ви отведе до нищо добро. Кълна се в Аллах, не този път води към задоволството на Аллах (С.Т.). Забравихте ли с каква цел сме създадени?! По-добре се върнете от този път, докато не сте отишли твърде далеч! Вярно е, никак няма да ни е лесно да се ‘отцепим’ от тази маса, никак няма да ни е лесно да преодолеем, да загърбим обидите и подигравките на връстниците ни, които ще ни казват, че сме “тъпи и задръстени”, но Иншаллах мисълта за наградата от Аллах (С.Т.) ще ни дава стимул и сили да се борим и продължаваме напред!

Мирът и благословът на Аллах да бъдат над вас!!!

Автор: М. Чаушева

Оирк

18
12-те най-разпространени "извинения" на жените да не носят забрадка

Може би сте попадали на жени, мюсюлманки, които не носят забрадка и когато ги попитате ЗАЩО, те излизат с куп извинения, за да не го правят? Или може би вие сте мюсюлманка, която не е забрадена и си намирате ‘причини’, че не трябва да го правите? От които и да сте, прочетете по-надолу и Иншаaллах ще намерите отговор.

1. Това, което има значение е какво се крие вътре в теб. Аз имам вяра вътре в сърцето си, затова не е нужно да нося забрадка.

Това е най-лошото извинение, което някой може да има! Ако някой има вяра, както твърди, то тогава би следвало това да се отрази и на външния вид (дрехите) и поведението. НЕносенето на забрадка показва единствено игнориране на Аллах и неговоте повели.

Накратко: Действията, които предприемаме, са съгласно това, което ни диктува сърцето. Това, което се крие в него, се отразява в нашите дела, мисли, дрехи.

2. Ние не живеем в ислямска страна, следователно трябва да се интегрираме в обществото.

Ние го правим. Работим и активно допринасяме с нещо към него. Но ако интеграцията означава да държим халба бира в кръчмата отсреща или изоставяне на ислямското благополучие, то това не се нарича приобщаване към останалите.

Трябва да помним какво казва Аллах: ‘’И когато Аллах, и Неговият Пратеник, отсъди някакво дело, нито вярващ, нито вярваща имат право на избор в това дело. А който се противи на Аллах и на Неговия Пратеник, той вече е в явна заблуда.’’ (33:36)

Накратко: Поставянето под въпрос мъдростта от носенето на забрадка в наше време и място e равносилно на това да кажем, че някой е по-мъдър от Аллах.

3. Все още не съм напълно убеденa в нужността от носенето на забрадка.

Приемаме ли Исляма като начин на живот на мюсюлманите, вярваме ли, че Аллах е нашият Създател, че в Корана са отразени неговите думи, вярваме ли в сюннета на Пророка Мухаммед(салаллаху алейхи уе селлем)?Ако твърдим, че сме мюсюлмани, то тогава би трябвало да се подчиним на волята на Аллах.

Аллах е повелил носенето на забрадка в Корана. Същото наблюдаваме и в сюннета на Пророка Мухаммед(салаллаху алейхи уе селлем).

Накратко: Ако сме убедени в Исляма, как бихме могли да не сме убедени в неговите заповеди?

4. Аз съм убедена в повелите на Исляма, но майка ми забранява да нося забрадка и ако не и се подчиня, ще отида в Ада.

Тези, които си поставят това извинение, са най-благодатни от създанията на Аллах. Пророка Мухаммед(салаллаху алейхи уе селлем) е казал:’’Няма живо същество, което да ти попречи да изпълняваш заповедите на Аллах.’’

Накратко: Когато поставяме желанията на някой друг над тези на Аллах, не правим ли грях?

5. Работата ми не ми позволява да сменя облеклото си с ислямско.

В никакъв случей не е позволено на мюсюлманката да напуска дома си, освен ако облеклото й не е съобразено с шериата.

Напуснете работата, ако е нужно. Нищо не е по-важно от това, което ни очаква на другия свят. Поставете вярата и доверието си в Аллах на първо място. Не мислите ли, че Той ще ви даде нещо по-добро, когато се откажете от нещо лошо?

Аллах казва: ‘’За онзи, който се бои от Аллах, Той ще стори изход, и ще му даде препитание оттам, откъдето не е предполагал.’’ (65:2-3)

Накратко: Правете неща за задоволството на Аллах, нещата, които ще ви помогнат да влезете в Дженнета и не обръщайте голямо внимание на материалните неща на този свят.

6. Много е топло в моята страна и аз едва издържам. Как бих се справила,ако носех и забрадка?

Аллах дава пример като казва: ‘’Кажи: “Огънят на Ада е по-горещ!” - ако проумяват.’’ (9:81)

Как можем да сравняваме горещината, на която и да е страна, с горещината на Огъня в Ада?

Накратко: Дженнетът е заобиколен от изпитания, лишения и труд. А Джехеннемът е обграден с изкушения, страсти и желания.

7. Страх ме е от това, че ако сложа забрадка сега, ще дойде време, в което ще я сваля, защото съм виждала толкова много жени да го правят!

Ако всеки следва тази логика, то тогава всички биха изоставили религията изцяло! Биха спрели да кланят петкратната молитва(намаз), страхуваийки се, че може да я оставят по-късно.

Аллах обича постоянното подчинение, дори и да е малко. Пророкът Мухаммед (салаллаху алейхи уе селлем) е казал: ’’Най-обичаното дело при Аллах е постоянното, дори и да е малко.’’

Аллах казва: ‘’Сторихме го за назидание по тяхно време и след тях, и за поука на богобоязливите.’’ (2:66)

Накратко: Ако се придържаме стриктно към делата от напътствието и вкусим сладостта от вярата, няма да пренебрегнем заповедите на Аллах, след като сме се хванали за тях.

8. Ако нося забрадка, никой няма да иска да се омъжи за мен, следователно ще я сваля до тогава.

Съпруг, който желае за нас да ходим непокрити и накичени на публични места, да не се подчиняваме на Аллах, е мъж, който не е достоен. Той е съпруг, който няма никакво чувство да защити това, което Аллах е направил неприкосновено, и няма да помогне на никого да влезе в Дженнета или да излезе от Джехеннема.

Аллах казва: ‘’А който се отдръпва от Моето напомняне, за него има живот в лишения и сляп ще го подкараме в Деня на възкресението.” (20:124)

Освен това, на нас вече ни е предопределено за кого ще се омъжим, затова няма смисъл да се тревожим как ще се срещнем един друг.

Накратко: Брак, който е установен върху греховност и поквара, не е благословен.

9. Аллах казва: ‘’И за благодатта на твоя Господ възвестявай!’’ (93:11). Как мога да прикрия това, с което Аллах ме е благословил?

Лицемери ли сме, които се придържат към Книгата на Аллах и нейните заповеди, докато те съвпадат с нашите лични желания и разбирания, и изоставяме онова, което има значение, когато не ни удовлетворява?

С това твърдение сега щяхме да имаме шериат(закон) от това, което Аллах стриктно е забранил, a именно - разхубавяване и непокриване.

Накратко: Ние не подбираме и не избираме в Исляма. Има ли по-голяма благословия върху жените от напътствието и носенето на забрадка?

10. Знам,че забрадката е задължителна (уаджиб), но ще я сложа тогава, когато Аллах ме напъти да го направя.

Тогава какви планове или стъпки сме предприели, докато приемем този божествен закон? Наистина ли сме положили усилие да дирим истинското напътствие - да се молим на Аллах искрено, да поддържаме връзка със справедливите сестри, затова че те са най-добрите за помагането на някой да бъде напътен и да продължат да го насочват, докато Аллах го напъти.

Накратко: Ако наистина сме били сериозни в търсенето на напътствие, щяхме да сме направили усилие да резберем правилното.

11. Още не му е дошло времето. Все още съм много млада, за да се забрадя. Ще сложа кърпа, когато порасна и направя Хадж.

Смъртта идва по всяко време. Аллах е казал: ‘’За всяка общност има срок. И щом срокът им дойде, и с миг дори не ще го забавят, и не ще го изпреварят.” (7:34)

Смъртта на се интересува от това дали си млад или стар и може да дойде докато си в положение на това голямо греховно непокорство.

Ако забравим Аллах и Той ще ни забрави, обръщайки Своята милост далеч от нас и в този живот, и в следващия. Аллах е заявил за лицемерите: ‘’И не бъдете като онези, които забравиха Аллах - Той ги накара да забравят себе си! Те са нечестивците.’’(59:19).

Аллах е интензивен в наказанието си и в Деня на Възкресението ще пита за нашата младост и за всеки един момент от нашия живот.

Накратко: Престанете да смятате за даденост, че някакво бъдещо очакване в нашия живот непременно ще се случи.

12. Страхувам се, че ако нося ислямски дрехи, хората ще мислят, че принадлежа към някоя секта или нещо такова,а аз мразя партизанството.

Има само две партии в Исляма и двете са споменати от Всемогъщия Аллах в неговата Свещена книга. Първата е тази на Аллах, в която Той възнаграждава хората, че са се подчинили на неговите команди и че са стояли далеч от това, което Той е възбранил. Втората е на прокълнатия шейтан, който не се подчинява на Аллах и разпространява покварата по земята. Когато някой се придържа стриктно към командите на Аллах, между които е и носенето на забрадка -тогава той става част от успешната партия на Аллах, Иншаллах.

Накратко: Както е казал Аллах: ‘’Затова бойте се от Аллах, колкото ви е по силите, и слушайте, и се покорявайте, и раздавайте за свое добро!’’ (64:16)

Оирк

19
Главно мюфтийство провежда семинари с имамите по райони

В рамките на един месец от 20.02.10 г. до 20.03.10 г. Главно мюфтийство организира двудневни срещи-семинари в шест града в страната с имамите от съответните райони. Първата такава среща беше проведена на 20 и 21 февруари в Средното общообразователно ислямско училище в Момчилград с имамите от районните мюфтийства на Кърджали, Крумовград и Хасково. На семинара присъстваха около 40 имами от тези райони.

Семинарът се откри с четене на Коран-и Керим от страна на новия зам.-районен мюфтия на Кърджали Бейхан Мехмед, след което присъстващите бяха приветствани от председателя на ВМС и районен мюфтия на Кърджали Шабанали Ахмед. Главният мюфтия д-р Мустафа Хаджи в своето приветствено слово подчерта важността на имамската институция за мюсюлманите в България и запозна имамите с проектите на Главно мюфтийство по отношение по-пълноценната дейност на имамите.

В рамките на тези два дена се проведе тест с имамите по илмихал и устен изпит по Коран-и Керим и практически познания отнасящи се до дейността на имама. По време на семинара ваизът към Районно мюфтийство Смолян Орхан Осман изнесе лекция на тема „Важността и отговорността на имама в ислямската религия”. А зам.-главният мюфтия Ведат С. Ахмед изнесе лекция на тема „Права и задължения на имама според Правилника за дейността на свещенослужителите”, чрез което имамите се запознаха по-подробно с техните права и задължения за по-доброто и успешно практикуване на тази дейност. Районният мюфтия на Гоце Делчев Айдън Мухаммед пък изнесе две лекции свързани с мотивацията на имама при изпълнение на длъжността си.

Едновременно с лекциите имаше и дискусия, в която имамите подробно запознаха зам.-главния мюфтия Ведат С. Ахмед и останалите делегати с проблемите, с които се сблъскват при изпълнение на задълженията си. Засегнат беше и въпросът свързан с дългото протакване на регистрацията на изповеданието.

В тази връзка имамите изказаха своята пълна подкрепа за избраните ръководители на последната конференция, а също така и готовността им и на последователите на исляма за по-силна подкрепа срещу опитите за дестабилизиране нормалното функциониране на институцията, които биха се породили от резултатите на забавянето на регистрацията.
Семинарът протече много ползотворно за всички участници в него, което ни подтиква в бъдеще да се организират по-често такива мероприятия.



Главно мюфтийство

20
Лекция на тема „Напътствието - дар от Аллах“

Студентски съюз към Висш ислямски институт - София организира лекция на тема „Напътствието - дар от Аллах“

Лектор: Байрам Ушев

Място: Културен център към Главно мюфтийство на мюсюлманите в Република България
„Пиротска” №3 ет.2

Дата: 26.02.2010 г. (петък) Време: 16:30 часа


Главно мюфтийство

21
Най-сърдечни съболезнования към семейството и близките на Мехмед Муса Табак - имам на с.Биркова, общ. Велинград

Повече от две хиляди бяха мюсюлманите, които дойдоха да се сбогуват с един достоен мюсюлманин, отдал целия си живот в служене на ислямската религия. Мехмед Табак – известен като ходжата на Бирковци напусна този свят на 20.02.2010 г.

Преминал през лагерите на Белене, отдал се на призванието да обучава и възпитава мюсюлманите в защита на човешкото си достойнство и праведност към Всевишния, като не предал собствения си народ и вярата си. Неговите достойни качества го направиха да бъде популярен и уважаван от всички мюсюлмани, които показаха това с присъствието на погребението.

За времето си написал учебник по Вероучение за начинаещи на достъпен език за мюсюлманите. Той е автор на самостоятелен превод на Корана на български език. В своя живот е предал знанията си на стотици възпитаници – в Джамията на с. Биркова и в собствения си дом в мах. Ходжова.

Откликвал на поканата за служене на мюсюлманите не само в Пазарджишко, но и в други предели на страната.

Молим Всевишния Аллах Да приеме делата му и да го помилва с Неговата безгранична милост, като опрости греховете му. Да отреди за него едно достойно място в Дженнетуль–Фирдевс.


Абдуллах Салих, Районен Мюфтия




Главно мюфтийство

22
Възраждане на Ислямското семейство в Бразилия

„Пред Ислямското семейство в Бразилия има два пътя: Единият е да се върнат към своята ценностна система и да заживеят според принципите на религията си, като по този начин ще станат родители на праведни потомци, които ще бъдат добри граждани на Бразилия. Другият път е мюсюлманите да загубят своята идентичност и да се претопят в бразилското общество.”

С тези думи започна словото си един от родителите за запазване на мюсюлманското общество в Бразилия, Хусейн Сайфи. В Бразилия има няколко Ислямски организации, които работят за запазването на Ислямската идентичност в Бразилия.

„Важен фактор за нашето съхранение е както връзката ни с Ислямския свят, така също и връзките ни помежду ни” – подчерта и един от Ислямските лидери в Бразилия, Халид Текйюддин.

Главно мюфтийство

23
Задава се най-голямата ислямска банка в света

проф. Владимир Чуков

Индийският вестник „Калкута нюз” съобщава, че до една година се очаква да бъде открита най-голямата ислямска банка в света. Новината е оповестена от ръководителя на отдел „Ислямско банкиране” в американската финансова групировка „Еренст енд Янг” Самир Абди. Експертът пояснява, че проектът, иницииран от мощния саудитски банков холдинг „Бурка”, е трябвало да бъде реализиран още през 2009 г. Световната икономическа криза обаче е попречила на изграждането на тази мощна финансова институция съгласно предварителните планове.

Според запознати около десетина акционери ще бъдат ангажирани в грандиозното начинание. Сред тях са Ислямската банка за развитие към Организацията ислямска конференция, Саудитската инвестиционна банка, Кувейтската банка за недвижими имоти и други. Първоначалният капитал ще варира между три и четири милиарда долара. Три държави си оспорват домакинството на въпросния гигантски проект: Бахрейн, Малайзия и Индонезия.

Въпросното събитие е едно от поредните доказателства за разширяването на сектора на ислямското банкиране. Прави впечатление, че не само ислямски държави се опитват да привлекат инвестиции от ислямските страни чрез прилагането на инструмента на шариатското банкиране. Експерти посочват факта, че Индия все повече обръща внимание на този лост за привличането на чужди капитали. Съвсем наскоро Индийският ислямски културен център организира международна конференция по този въпрос.

Запознати припомнят, че ислямското банкиране съществува като услуга във финансовите институции на петдесет държави. Той е един от най-бързо развиващите се в цял свят. Шариатски бордове има в такива авторитетни банки като Сити груп, Дойче банк, ПНБ Париба и други. Над 300 на брой са банките, които оперират изцяло върху шариатското финансово право, а още 200 други имат шариатски отдели. Те са разпръснати в четирите посоки на планетата. По данни на BBC през 2008 г. оборотният капитал на ислямските банки е бил около 639 милиарда долара. През 2009 г. той се е увеличил с 28,6% и е достигнал 822 милиарда долара. През 2013 г. се очаква той да надхвърли един трилион долара.

Успешно се пласират продуктите на първите две емисии от ислямски облигации. Третата емисия изпитва известни затруднения след сътресенията, които имаше емирство Дубай в края на миналата година. Експерти съобщават, че издадените през 2009 г. ислямски облигации са били на стойност 23,3 милиарда долара, докато през 2008 г. те са били едва 14,9 милиарда. Според британската информационна институция общата стойност на издадените ислямските облигации до този момент е над 100 милиарда долара.

Анализаторите информират, че британската столица Лондон е на път да отнеме световното първенство на Манама (Бахрейн) и Куала Лампур (Малайзия) като световен център на ислямското банкиране. Само през последните три месеца там са проведени четири големи конференции в областта на ислямската икономика и банкиране. Последната инициатива, свикана миналия месец, е протекла под надслова: „Световният клуб за ислямско банкиране 2010”.

Ориент

24
В Европа избират най-красивото минаре

Международната организация COJEP, мюсюлмански съвет на европейското социално сближаване (IMCOSE) и Британски съвет обявиха фото конкурс "Най-красивото минаре на Европа.

Организацията COJEP, съобщава че през последните години се наблюдава дистанциране на европейците ценностите на ислямската религия, така че е особено важно да се съсредоточим върху проблемите на взаимна солидарност между хората от различни националности и религии, уважение един към друг.

"През последните години отношението на някои европейски политици и представители на медиите за изграждането на минарета служи като повод да се говори за ограничаване на правата и свободите на религиозните и етнически малцинства. В частност, той допринася за проява на единна омраза към мюсюлманите ", - се казва в прессъобщението на организацията.

Документът подчертава, че в настоящия доклад на истинските ценности на исляма и неговия мирния характер са приоритет. Трябва да се дава на мюсюлманите да изпълняват своите религиозни изисквания, както и на представители на други вероизповедания.

Това състезание е предназначено да покаже празнота на въображаеми заплахи, страхове и притеснения на западния свят, който чувства в лицето на исляма.

Конкурсът ще продължи до 15 април 2010 г. Снимките ще бъдат оценени от жури, съставено от представители на различни религии и националности. Победителите ще бъдат обявени на 20 април в Европейския парламент и най-добрите снимки ще бъдат показани на изложба.

Главно мюфтийство

25
В Индия се провежда акция „Мухаммед (с.а.с.) за всички”

Жителите на Индия, както мюсюлмани, така и представители на други вероизповедания, са започнали кампания за разпространение на истината за пророка Мухаммед (с.а.с.).

„Първите организатори на тази кампания се явяват не ислямските учени, а немюсюлманите в Индия” – казал президентът на организацията „Джемаат-и ислям хинд” Назар Мухаммед Маду по време на откриване на кампанията „Мухаммед (с.а.с.) за всички” на 14 февруари т.г.

В продължение на две седмици мюсюлмански и немюсюлмански ръководители ще пътуват из страната и ще разказват на хората за посланията в исляма и за неговия Пророк.

В Индия живеят около 140 милиона мюсюлмани и тя е третата след Индонезия и Пакистан страна в света по брой на мюсюлмани.
„Мухаммед (с.а.с.) е дошъл с послание за всеобщо братство, мир и равенство, смисълът на които е безграничен по своята природа – каза президента на индуистката организация „Марата Сева Сангх” – Пуршоттам Хедекар. Би било грешка да ограничим личността на Пророка (с.а.с.) само зо мюсюлманската общност.” – счита той.

Хедекар, чиято организация се бори с кастовото устройство на индийското общество, потвърждава, че пророка Мохаммед (с.а.с.) е бил борец за социална справедливост и равенство между хората. „Той е искал да обедини хората и е призовавал да се построи общество с най-справедливите ръководители. За него са били неприемливо кастовото устройство на обществото, експлоатацията на принципа на религиозна или полова принадлежност, той е проповядвал всеобщо братство. Той е говорил за правата на децата, които са приети при нас едва през 1969 година. Той е изкоренил робството по времето когато то е било всеобщо явление. Вече повече от хилядолетие от неговата смърт, неговото учение не е загубило своята важност.” – споделя Хедекар.

Главно мюфтийство

26
Московските власти се борят за прилагането на закона на Аллах

Асоциацията на културно-просветителското обединение „Собрание” се е изказало в подкрепа на изявлението на московския кмет за забраната на определени игрални домове. „На всички е известно, че хазартните игри са зло, което нанася сериозен ущърб на обществото.

Всички божествени религии се противопоставят на този порок. Във връзка с това може да се види връзката за борба с това зло на московските власти начело с кмета Лужков.” – заявил пред "IslamNews", ръководителят на Асоциацията Мухаммед Саляхаддинов.

Разрешавайки разнообразни развлечения и игри, ислямът забранява хазартните игри, в които човек или печели или губи. Хазартните игри, включително лотарията, както е отбелязал в своята книга «Позволеното и забраненото в исляма» шейх Юсуф ел-Кардави, прави човек зависим от случайността да спечели или да остане с празни надежди. «Такива игри отвличат от достойния и полезен труд, който ни е предписан от Аллах» - пише ученият. По нататък в своя труд Юсуф ел-Кардави продължава «Тази страст е опасна както за обществото, така и за отделните негови членове. Тази страст поглъща времето, силите и средствата на играещия и го прави зависим. Те стават потребители, а не производители на обществени блага.»

Главно мюфтийство

27
Заседание на комисията по образованието към Главно мюфтийство на мюсюлманите в Република България

На 17.02.2010 в гр. Русе се проведе заседание на Комисията по образуванието. Присъстваха ректора на ВИИ гр.София, директорите на средните духовни училища, техните заместници и счетоводителите им.

Заседанието се проведе в две части. В първата част бяха разгледани въпроси свързани с по доброто водене на счетоводните документи и отчетите. Във втората част се направи анализ на изминалия първи срок и постигнатите резултати в учебно възпитателния процес. Разгледаха се причините довели до определени нежелани последствия.

Поставиха се задачи, свързани с извънкласните занимания и по-ефективно използване на времето на учениците и разнообразяване на програмата им.


Главно мюфтийство

28
Д-р Мустафа Хаджи присъства на дуа-мевлид, организирана по случай смъртта на един от почтените мюсюлмани във Велинградския район


На 11 Февруари 2010 г. след обедния намаз в джамията на с. Рохлева, общ. Велинград на Районно мюфтийство Пазарджик в присъствието на Главния мюфтия на мюсюлманите в Р. България Д-р Мустафа Алиш Хаджи се проведе дуа-мевлид. Организатор на мероприятието бяха близките на починалия преди месец Азиз Муса Мустафа (Аллах рахметейлесин), един от достойните мюсюлмани във Велинградския район, още известен като Азиз Рохльов.

На мероприятието присъстваха също Районният мюфтия Абдуллах Салих, ваизите към РМ Пазарджик и повече от 30 имами. Причината за многобройното участие в срещата бе уважението, което бе спечелил с отдадеността си на религията и с постоянното си присъствие на мюсюлманските мероприятия.

В насихата си Главният мюфтия Д-р Мустафа Хаджи подчерта важността и ролята на имамите, и отговорността им пред Всевишния Аллах. Защото те са наследниците на пейгамберите и трябва да продължат да следват пътя на пейгамбера си и праведните халифи.

Също така Д-р Мустафа Хаджи обърна внимание и на наболелия проблем с нефункционирането на някои джамии. Той каза, че ние като мюсюлмани трябва да разберем важността на този проблем и всеки един от нас спрямо възможностите си да допринесе тези Аллахови домове да се отворят отново като се подготвят за това необходимите кадри. Защото несъмнено джамията е център за изучаване на Ислямската религия. Имамите изразиха абсолютно съгласие и готовност да се заемат с разрешаването на проблема.

Тази среща изигра и голяма роля за изграждане на добри приятелски и братски отношения между религиозните водачи в района. Така, че всички останаха удовлетворени и най-вече близките на покойника.



Главно мюфтийство

29
Джамиите в Москва не са достатъчни за мюсюлманите, които се молят



Москва, както и други Руски градове са пример за завръщането на мюсюлманите към религията си. В Москва има четири джамии, които са крайно недостатъчни за желаещите да се молят в тях. За Рамазан Байрам в една от четирите джамии е имало над 60 000 хиляди посетители, като хиляди от тях са изпълнили празничната молитва на улицата и тротоарите.

Посещението на джамиите от голям брой мюсюлмани, е дало повод кмета на Москва Юрий Лучков да направи изказване по необходимостта от нови джамии в Москва.

Мюсюлманите успяха да си възвърнат историческата джамия в Москва, която е строена през 1823 година. Същата бе превърната в склад по време комунистическия режим.

Реислямизацията покори Руските мюсюлмани и най-вече в Москва надмина всички очаквания и предположения – заяви Мухаммед Карачай, заместник мюфтия на мюсюлманите в Европейска Русия и председател на Ислямската фондация „Дару- еркам”.

Главно мюфтийство

30
Духовници започват да проповядват в Руската армия



След като повече от 70 години бяха възпитавани на атеизъм, руските войници ще слушат проповеди в казармите. Всеки войник ще има достъп до религиозните проповеди на духовник от изповеданието, към което принадлежи.

Поради тази причина в Москва се състоя среща на съвета на мюфтиите в Русия с офицери от Руската армия, на която бяха обсъдени въпросите за проповеди пред руските войници мюсюлмани. За кратката практика на проповеди в казармите, говори Рашид Хадрат – един от участниците в срещата с офицерите, като отбеляза, че войниците от мюсюлмански произход са изразили готовност да присъстват на проповедите и се интересуват как могат да изпълняват задълженията си като мюсюлмани в условията на казармата, а също така се интересуват от ислямския морал и ислямските ценности.

Мюфтиите не виждат проблем в това, че в началото християнските проповедници ще превъзхождат по численост мюсюлманските. Според статистика направена между руски войници и офицери, 70 % от сухопътните и военноморските сили са вярващи, като 80% от вярващите военнослужещи са православни християни, 13 % са мюсюлмани, 3 % са будисти, а останалите 4% са от други вероизповедания.



Главно мюфтийство

Страници: 1 [2] 3 4 ... 10