в) определяне на мехр /задължителна плата от страна на мъжа към жената/, който може да се даде в пари или имущество, или нещо, което има стойност. Дава се по време на никяха, но при затруднение, може да се отложи за по–късно, ако се споразумеят двете страни, но трябва да се определи срок на плащане, защото това е дълг на мъжа към жената, както е казал Аллах (С.Т.) в сура „Жените: 4”
(وَآتُوا النِّسَاءَ صَدُقَاتِهِنَّ نِحْلَةً فَإِنْ طِبْنَ لَكُمْ عَنْ شَيْءٍ مِنْهُ نَفْساً فَكُلُوهُ هَنِيئاً مَرِيئا) النساء:4
„И давайте на жените задължителната плата от сърце! А ако ви отстъпят нещо от него, яжте го със здраве и охота!”
За мехр няма определен минимум и максимум.
Хадис: От ебу Хурейра /р.а./: „Казал е Пратеникът (с.а.с.): ,,Най-добрият мехр е най-лесният и за двамата.”” (Тирмизи)
Ако един от двамата съпрузи почине и не е плащан мехр – ако е мъжът, се плаща от богатството му, ако е жената - се дава на нейните наследници.
Мехр е лично за жената и никой няма право на претенции към него. Единствено тя има право да се разпорежда с него.
По време на никяха могат да се поставят условия, които не са в противоречие с религията, и да се впишат в документа за никях, след което е задължение да се изпълнят.
Хадис: От Айше /р.анха/: „Казал е Пейгамберът(с.а.с.): „Поставянето на каквито и да са условия, които са в противоречие с Корани-Керим, са невалидни, та дори да са сто условия.”” (Бухари и Муслим)
Хадис: От Укбе ибн Амир /р.а./: „Казал е Пратеникът (с.а.с.): ,,От най-важните условия, които трябва да се изпълняват, това са условията, поставени по време на никях.”” (Бухари и Муслим)
Ако има поставени условия, които са в противоречие с религията, те се отхвърлят.